Dyrektor Jadwiga Oleradzka zapowiada dwa zasadnicze bloki repertuarowe. W pierwszym pojawi się światowa klasyka, w drugim – przekraczające granice teatru widowiska eksperymentalne.
Taka będzie m.in. autorska „Noc po dniu” Tima Etchellsa w inscenizacji Teatru Victoria z Gandawy w Belgii, która 24 maja zainauguruje tygodniowy przegląd najciekawszych zjawisk europejskich scen. Teatr NO99 z Tallina pokaże dwa przedstawienia: „Nafta!” i „GEP”. Zobaczymy też „Brzydala” von Mayenburga z londyńskiego Royal Court, „Brzmienie ciszy” Alvisa Hermanisa z Rygi, „Moby na uwięzi” Gulko z Marsylii, „Tajbełe i jej demona” według Singera z Sankt Petersburga, skąd przyjedzie też „Iwanow” Czechowa.
Przegląd klasyki uzupełnią „Upiory” Ibsena z Berlińskiego Schaubühne, „Burza” Szekspira z wileńskiego Teatru Małego i „Burza. Opus. Posth” Ostrowskiego z debreczyńskiego Teatru Csokonai.
Polskich barw bronić będą: „Othello” z krakowskiej Bagateli i „Ślub” z łódzkiego Teatru im. Jaracza. Poza konkursem gospodarze, Teatr im. Wilama Horzycy, pokażą „Pakujemy manatki” Levina, a Białoruski Wolny Teatr – autorskie „Pokolenie jeans” Nikołaja Chalezina.