Najważniejszy element imprezy to duża konferencja naukowa poświęcona oddziaływaniu tańca na inne dziedziny sztuki. W kilkudniowym spotkaniu „Dziedzictwo Piny Bausch. Inspiracje, odwołania, testament. Oddziaływanie Tanztheater Wuppertal Piny Bausch na współczesny teatr, taniec, film, myśl krytyczną" uczestniczyć mają m.in. naukowcy, krytycy i twórcy związani z niemieckim teatrem (np. historyk tańca Roman Arndt, krytyk Arnd Wesemann czy były tancerz Bausch Janusz Subicz).
Przypomnienie historii tańca i jego kierunków rozwoju ściśle wiąże się z tegorocznym programem.
„Historię tańca poznajemy z perspektywy drugiej generacji, czyli tancerzy, którzy pracowali z pionierami konkretnych technik i stylów, lub tych, którzy się nimi inspirują lub je przetwarzają" – wyjaśnia we wstępie do Ciała/Umysł Edyta Kozak, dyrektor festiwalu.
Fabian Barba z Ekwadoru w solowym spektaklu „A Mary Wigman Dance Evening" spróbuje przypomnieć postać twórczyni tańca wyrazistego Mary Wigman. Pochodzący z RPA kontrowersyjny performer Steven Cohen w poszukiwaniach początków tańca w jaskiniach południowej Afryki użyje... nowych technologii. A Polacy – Kaya Kołodziejczyk, Weronika Pelczyńska oraz Zbigniew Szumski – zaproponują remiksy dawnych choreografii Anny Teresy de Kersmaeker oraz Akram Khan i Sidi Larbi Cherkaoui czy Piny Bausch. Wystąpią także m.in. Lutz Förster, Janez Janša, Bloom!, Raimund Hoghe, Jérôme Bel.
10. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/ Umysł – Teatr Dramatyczny, teatr Studio, Instytut Teatralny, Centrum Sztuki Współczesnej, teatr Collegium Nobilium, komuna//warszawa, program: www.cialoumysl.pl, 17.09 – 1.10 bilety 20 – 50 zł