Reklama

Pytania o brytyjską strategię wobec koronawirusa

Wszystkie rządy na świecie zastanawiają się jaką strategię przyjąć wobec pandemii spowodowanej szybkim rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2. Większość krajów, w których ujawniono przypadki zachorowań przyjęło bardzo stanowczą strategię polegającą na próbie zduszenia lokalnych epidemii za pomocą izolacji osób podejrzanych o infekcję tym chorobotwórczym patogenem.

Aktualizacja: 20.03.2020 05:18 Publikacja: 19.03.2020 11:28

Pytania o brytyjską strategię wobec koronawirusa

Foto: AFP

Należy podkreślić, że w przypadku tej choroby podjęto najbardziej restrykcyjną strategię w historii świata. Żadna inna pandemia nie charakteryzowała się tak szerokim zakresem działań prewencyjnych na skalę międzynarodową.
Jedynym wyjątkiem w tej koncepcji walki z nowym zagrożeniem stanowi Wielka Brytania, gdzie początkowo rozważano koncepcję dopuszczenia do spontanicznego rozwoju epidemii.

Na pierwszy rzut oka plan ten wydaje się niemal szaleńczy. Media europejskie zahuczały z oburzenia. Niektórzy publicyści zaczęli rzucać przerażającymi liczbami. Czytając te opinie można odnieść wrażenie, że rząd Borysa Johnsona ociera się o zbrodnię ludobójstwa narażając miliony Brytyjczyków na potencjalne zachorowanie na COVID-19.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1346
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1345
Świat
„Cena życia w Rosji od zawsze była niska” – Prof. Ponomariow o wojnie Putina i zagrożeniu dla Polski
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1344
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Świat
Sztuczna inteligencja jako broń geopolityczna. Sterowani AI, rządzeni przez mocarstwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama