Aktualizacja: 30.03.2015 21:06 Publikacja: 30.03.2015 21:06
Foto: materiały prasowe
Rzeczpospolita: Dokumentacja medyczna podlega w Niemczech restrykcyjnym przepisom o ochronie prywatności. Dlatego linie Germanwings nic nie wiedziały o problemach psychicznych Andreasa Lubitza, drugiego pilota rozbitego airbusa. Czy pan ma wgląd do dokumentacji medycznej swoich pilotów?
Jakub Benke: Przyznam szczerze, że nawet nie wiem, czy mam jakieś prawa w tym zakresie. Ale zatrudniam jedynie pilotów, którzy mają ważne orzeczenia lotniczo-lekarskie I klasy. Jeżeli lekarz narzucił jakieś ograniczenia, to są one odnotowane (np. obowiązek latania w okularach). Teoretycznie powinna to być dla mnie gwarancja, że pod względem fizycznym i psychicznym pilot jest zdolny do wykonywania zawodu. System wymaganych prawem badań powinien uchronić linie od tego typu problemów.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Po rozmowie z Donaldem Trumpem Władimir...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Na poniedziałek zaplanowana jest rozmowa...
Meksykański żaglowiec marynarki wojennej, który odbywał trasę charytatywną po całym świecie, uderzył w Most Broo...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W rozmowach delegacji z Rosji i Ukrainy...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. 15 maja w Stambule dojdzie do negocjacji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas