Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 07.06.2016 17:21 Publikacja: 06.06.2016 19:33
Były burmistrz Londynu Boris Johnson chwyta się wszystkiego, aby przekonać Brytyjczyków do wyjścia z Unii.
Foto: Bloomberg, Luke MacGregor
Aż dwie trzecie ankietowanych w dziewięciu najważniejszych krajach Wspólnoty opowiada się za pozostaniem Wielkiej Brytanii w UE – wynika z ankiety przeprowadzonej przez TNS Sofres. Tylko co czwarty uważa, że miejsce Brytyjczyków jest poza zjednoczoną Europą.
– To prawda: w całej Unii notowania ugrupowań sceptycznych wobec integracji rosną w siłę, działania Brukseli są często krytykowane. Ale perspektywa wyjścia Brytyjczyków ze Wspólnoty uświadomiła ludziom, jak wiele udało się przez ostatnie dwa pokolenia zbudować. Większość respondentów nie chce tej konstrukcji europejskiej demontować, obawia się, jakby wówczas wyglądała przyszłość. Brytyjskie referendum stało się więc momentem bilansu osiągnąć Unii dla całej Europy. I ten bilans wypada dla Brukseli pozytywnie – mówi „Rz" Edouard Lecerf, dyrektor ds. badania opinii publicznej TNS Sofres.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 7 na 8 sierpnia rosyjskie drony...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Marco Rubio wskazuje na warunek, po speł...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Donald Trump zapowiedział, że w najbliżs...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W najbliższych dniach do Kijowa ma przyj...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Specjalny wysłannik prezydenta USA ds. B...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas