Reklama zrobiła już furorę w kinach Wielkiej Brytanii, skąd trafiła do YouTube, ale niemieckich dziennikarzy nie zachwyca. Portal internetowy tygodnika „Der Spiegel” pisze o niej nader kwaśno.
Rzeczywiście w kilkuminutowym filmiku wyprodukowanym przez brytyjską agencję reklamową znalazło się wyjątkowo duże nagromadzenie stereotypów. W takt „Cwału Walkirii” Richarda Wagnera główny bohater klipu Klaus – modelowy, arogancki i władczy nordyk – jedzie elegancką limuzyną z bawarskiego zamczyska do Berlina na gigantyczny stadion (znawcy architektury bezbłędnie rozpoznają w nim hitlerowski Olympiastadion z 1936 roku). W tle widać ośnieżone szczyty bawarskich Alp. Mamy tu i bawarską orkiestrę, i piersiastą blond szynkareczkę, i statuę germańskiego orła w stylu III Rzeszy, i Bramę Brandenburską. Wreszcie wyniosły Klaus mówi, że podobnie jak on wielu szefów niemieckich firm jako limuzynę wybiera citroena. A gdy okazuje się (w drugiej reklamówce), że jego ukochane auto to wóz francuski, bohater uznaje to za świetny żart. Całość zostaje spuentowana zaskakującym sloganem: „Citroen C5 - bez wątpienia niemiecki”.
Twórcą filmiku jest mistrz gatunku, szwedzki reżyser Johan Renck, który wsławił się produkcją klipów Madonny i Kylie Minogue.
Autorzy klipu tłumaczą, że nie mieli zamiaru Niemców obrażać. Chcieli tylko w przewrotny sposób francuskiemu wozowi nadać cechy godne najwyższego podziwu. Portal CarScoop pisze: „Nie, Citroen nie zwariował, wybierając na hasło swojej brytyjskiej kampanii slogan »Bez wątpienia niemiecki«. Francuski producent chce podkreślić, że nowy model samochodu ma takie same zalety jak jego niemieccy rywale. A skoro Anglików do kupna francuskiego wozu mają skusić teutońskie symbole, to znaczy, że nawet dla nich niemieckie samochody są ideałem trwałości i jakości.”
Niemców takie wyjaśnienia jakoś nie przekonują. Bo istotnie, trudno nie podejrzewać, że w tej przewrotnej grze znaczeń brytyjscy spece do reklamy po prostu pokpiwają sobie z Niemców. A takie żarty zawsze bawiły Anglików do łez.