Organizacja Euro 2012 w Polsce zbiera bardzo dobre recenzje w zagranicznych mediach. Pobyt chwalą też zagraniczni kibice, którzy przyjechali do Gdańska, Poznania, Wrocławia i Warszawy. – To najlepsza promocja dla naszego kraju. Dawno tak wiele i tak dobrze nie mówiło się o Polsce – podkreślają eksperci. I apelują, by wykorzystać mistrzostwa do promocji Polski również po ich zakończeniu.
O tym, że tak się stanie, zapewnia Polska Organizacja Turystyczna. – Natychmiast po zakończeniu Euro 2012 startujemy z kampanią pod hasłem „Wróć, nie widziałeś jeszcze wszystkiego", skierowaną i do kibiców, którzy odwiedzili nasz kraj, i innych turystów z państw europejskich – mówi „Rz" wiceprezes POT Bartłomiej Walas.
Kampania będzie prowadzona do połowy 2013 r. w Belgii, Danii, Holandii, Francji, Szwecji i Wielkiej Brytanii. W jej ramach pojawią się spoty telewizyjne, kampania billboardowa i różne formy reklamy w Internecie. – Wykorzystane w niej zostaną materiały z wcześniejszej, bardzo dobrze ocenianej kampanii „Poland Feel Invited", promującej Polskę przed Euro oraz obrazki z samego turnieju – podkreśla Walas.
Jego zdaniem kampania może zostać rozszerzona także na inne państwa, jeśli znajdą się na to pieniądze.
– Myślę, że warto na promocję wydać teraz więcej pieniędzy niż przed samym Euro – uważa Dariusz Pałęcki, dyrektor biura podróży Polish Travel Quo Vadis. – Chodzi o to, by utrwalić wizerunek naszego kraju jako fajnego miejsca, które warto odwiedzić. Dobrze, by w takiej kampanii pojawiły się nie tylko ładne obrazki z Polski, ale konkretne oferty miejsc i imprez, które warto odwiedzić.