Powalczą o powrót kibiców

POT chce wykorzystać sukces organizacyjny mistrzostw do promocji Polski. Szykuje kampanię „Wróć, nie widziałeś jeszcze wszystkiego"

Publikacja: 19.06.2012 01:42

Organizacja Euro 2012 w Polsce zbiera bardzo dobre recenzje w zagranicznych mediach. Pobyt chwalą też zagraniczni kibice, którzy przyjechali do Gdańska, Poznania, Wrocławia i Warszawy. – To najlepsza promocja dla naszego kraju. Dawno tak wiele i tak dobrze nie mówiło się o Polsce – podkreślają eksperci. I apelują, by wykorzystać mistrzostwa do promocji Polski również po ich zakończeniu.

O tym, że tak się stanie, zapewnia Polska Organizacja Turystyczna. – Natychmiast po zakończeniu Euro 2012 startujemy z kampanią pod hasłem „Wróć, nie widziałeś jeszcze wszystkiego", skierowaną i do  kibiców, którzy odwiedzili nasz kraj, i innych turystów z państw europejskich – mówi „Rz" wiceprezes POT Bartłomiej Walas.

Kampania będzie prowadzona do połowy 2013 r. w Belgii, Danii, Holandii, Francji, Szwecji i Wielkiej Brytanii. W jej ramach pojawią się spoty telewizyjne, kampania billboardowa i różne formy reklamy w Internecie. – Wykorzystane w niej zostaną materiały z wcześniejszej, bardzo dobrze ocenianej kampanii „Poland Feel Invited", promującej Polskę przed Euro oraz obrazki z samego turnieju – podkreśla Walas.

Jego zdaniem kampania może zostać rozszerzona także na inne państwa, jeśli znajdą się na to pieniądze.

– Myślę, że warto na promocję wydać teraz więcej pieniędzy niż przed samym Euro – uważa Dariusz Pałęcki, dyrektor biura podróży Polish Travel Quo Vadis. – Chodzi o to, by utrwalić wizerunek naszego kraju jako fajnego miejsca, które warto odwiedzić. Dobrze, by w takiej kampanii pojawiły się nie tylko ładne obrazki z Polski, ale konkretne oferty miejsc i imprez, które warto odwiedzić.

Polska ma się także dalej promować przez sport. – W najbliższym czasie czekają nas ważne imprezy. W 2014 r. będziemy gościć mistrzostwa świata w siatkówce. Dwa lata później być może mistrzostwa Europy w piłce ręcznej. To też świetna okazja do promocji – mówi „Rz" Katarzyna Kochaniak, rzeczniczka Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Organizacja Euro 2012 w Polsce zbiera bardzo dobre recenzje w zagranicznych mediach. Pobyt chwalą też zagraniczni kibice, którzy przyjechali do Gdańska, Poznania, Wrocławia i Warszawy. – To najlepsza promocja dla naszego kraju. Dawno tak wiele i tak dobrze nie mówiło się o Polsce – podkreślają eksperci. I apelują, by wykorzystać mistrzostwa do promocji Polski również po ich zakończeniu.

O tym, że tak się stanie, zapewnia Polska Organizacja Turystyczna. – Natychmiast po zakończeniu Euro 2012 startujemy z kampanią pod hasłem „Wróć, nie widziałeś jeszcze wszystkiego", skierowaną i do  kibiców, którzy odwiedzili nasz kraj, i innych turystów z państw europejskich – mówi „Rz" wiceprezes POT Bartłomiej Walas.

Społeczeństwo
Policja odnalazła ciało mężczyzny. To zaginiony dyrektor NCBiR
Społeczeństwo
Ruch drogowy w Warszawie: Mniej ofiar śmiertelnych, więcej wypadków z jednośladami
Społeczeństwo
Znaleziono doły śmierci pod Bydgoszczą. Leżą tam ofiary niemieckich zbrodni
Społeczeństwo
Pogoda na 10 dni: Upały do 35 stopni i burze. IMGW wydał alerty dla całej Polski
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Społeczeństwo
Sławomir Broniarz, prezes ZNP: Jesteśmy niezadowoleni z wolnego tempa prac MEN