Reklama

Trudna integracja młodych uchodźców. Poczucie inności i wyobcowania między uczniami polskimi i ukraińskimi

Polscy i ukraińscy uczniowie funkcjonują nie razem, ale obok siebie. Problemem jest język, kultura i poczucie tymczasowości lub uprzywilejowania – wskazuje raport o młodych uchodźcach w polskich szkołach.

Aktualizacja: 18.09.2023 06:18 Publikacja: 18.09.2023 03:00

Tworzenie w szkole oddziałów „tylko dla cudzoziemców" nie sprzyja integracji uczniów

Tworzenie w szkole oddziałów „tylko dla cudzoziemców" nie sprzyja integracji uczniów

Foto: PAP/Roman Zawistowski

Nauczyciele nie czują się przygotowani do pracy z klasą zróżnicowaną kulturowo, kładą nacisk na asymilację, a nie integrację. By to zmienić, potrzeba rozwiązań systemowych i rozwoju kompetencji pedagogów. Między uczniami polskimi i ukraińskimi widoczne jest poczucie inności i wyobcowania, wzajemnie traktują się obco przez barierę językową i różnice kulturowe – to główne wnioski z raportu „Uczniowie uchodźczy w polskich szkołach” przygotowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Prywatne bankructwo menadżera państwowej spółki
Społeczeństwo
Najpierw upały, a później przymrozki. Najnowsza prognoza IMGW na przełom lata i jesieni
Społeczeństwo
Znana lekarka przeprowadza sterylizacje kobiet. Czy jest to nielegalne?
Społeczeństwo
W czwartek Warszawa zadecyduje w sprawie nocnej prohibicji. Jak zagłosują radni?
Reklama
Reklama