Reklama

Trudna integracja młodych uchodźców. Poczucie inności i wyobcowania między uczniami polskimi i ukraińskimi

Polscy i ukraińscy uczniowie funkcjonują nie razem, ale obok siebie. Problemem jest język, kultura i poczucie tymczasowości lub uprzywilejowania – wskazuje raport o młodych uchodźcach w polskich szkołach.

Aktualizacja: 18.09.2023 06:18 Publikacja: 18.09.2023 03:00

Tworzenie w szkole oddziałów „tylko dla cudzoziemców" nie sprzyja integracji uczniów

Tworzenie w szkole oddziałów „tylko dla cudzoziemców" nie sprzyja integracji uczniów

Foto: PAP/Roman Zawistowski

Nauczyciele nie czują się przygotowani do pracy z klasą zróżnicowaną kulturowo, kładą nacisk na asymilację, a nie integrację. By to zmienić, potrzeba rozwiązań systemowych i rozwoju kompetencji pedagogów. Między uczniami polskimi i ukraińskimi widoczne jest poczucie inności i wyobcowania, wzajemnie traktują się obco przez barierę językową i różnice kulturowe – to główne wnioski z raportu „Uczniowie uchodźczy w polskich szkołach” przygotowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Kosztowne leczenie niepracujących uchodźców z Ukrainy. Chodzi o ponad 700 mln zł
Społeczeństwo
Niezidentyfikowany obiekt latający spadł w pobliżu granicy Polski z Białorusią
Społeczeństwo
Sondaż: 800+ tylko dla pracujących? Polacy są za. I nie chodzi tylko o Ukraińców
Społeczeństwo
Kiedy zmiana czasu na zimowy? W Polsce już niedługo. W niektórych krajach dopiero w kwietniu
Reklama
Reklama