Tak zwane "Pradamalia" - w widocznym miejscu na wystawie w sklepie w Soho w Nowym Jorku - wywołały oburzenie z powodu przesadnie czerwonych ust, które przywodziły na myśl karykatury czarnych twarzy "blackface".
"Chcielibyśmy wyrazić nasz głęboki żal i szczere przeprosiny za Pramadalia, które okazały się obraźliwe. Zostały one usunięte ze sklepu i nie będą sprzedawane" - napisała Prada w oświadczeniu wydanym w niedzielę na Twitterze.
"Idąc dalej, zobowiązujemy się do poprawy naszego szkolenia w zakresie różnorodności i natychmiast utworzymy radę doradczą, która będzie kierować naszymi wysiłkami na rzecz różnorodności, integracji i kultury" - poinformowała firma.
Problematyczny zwyczaj blackface sięga pierwszej połowy XIX wieku - biali wykonawcy smarowali twarze w smarze lub paście do butów, podkreślali na czerwono usta i tworzyli w ten sposób karykatury czarnych. Przedstawienia blackface portretowały wszelkie stereotypy związane z czarnoskórymi - przedstawiani byli oni jako osoby gorsze, nieświadome i leniwe.