Reklama
Rozwiń

Dlaczego Marks&Spencer nie podbił Polski?

Marks&Spencer to nie były sklepy dla przeciętnego Polaka, bo na polską kieszeń ceny były dość wygórowane, szczególnie ceny żywności - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

Aktualizacja: 08.11.2016 18:05 Publikacja: 08.11.2016 17:59

Dlaczego Marks&Spencer nie podbił Polski?

Foto: Bloomberg

Rzeczpospolita: Z Polski wycofuje się Marks & Spencer, brytyjska firma założona w 1884 r. przez polskiego Żyda Michała Marksa. Najczęściej określa się ją ogólnym mianem sieci handlowej, bo chyba trudno jej sklepy konkretnie scharakteryzować...

Agnieszka Górnicka: Nie mamy w Polsce sieci, która byłaby odpowiednikiem Marks & Spencer w takim kształcie, w jakim ta firma działa w Wielkiej Brytanii. Najlepiej pasuje tu angielski termin „department store”, czyli dom towarowy. W Polsce ten format sklepu nie przetrwał, choć istniał przed wojną i w czasach PRL.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

pogoda
Nowe ostrzeżenia IMGW i RCB przed intensywnymi opadami deszczu. Oto zagrożone tereny
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Społeczeństwo
Czy w Ząbkach doszło do aktu dywersji? Jest komentarz rzecznika MSWiA
Społeczeństwo
Zakaz alkoholu na stacjach paliw nie dzieli Polaków
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Wybuch gazu, lata tułaczki i walka z urzędnikami
Społeczeństwo
Jacek Kastelaniec: Antysemityzm, a także niechęć do migrantów biorą się z obojętności