Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego Marks&Spencer nie podbił Polski?

Marks&Spencer to nie były sklepy dla przeciętnego Polaka, bo na polską kieszeń ceny były dość wygórowane, szczególnie ceny żywności - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

Aktualizacja: 08.11.2016 18:05 Publikacja: 08.11.2016 17:59

Dlaczego Marks&Spencer nie podbił Polski?

Foto: Bloomberg

Rzeczpospolita: Z Polski wycofuje się Marks & Spencer, brytyjska firma założona w 1884 r. przez polskiego Żyda Michała Marksa. Najczęściej określa się ją ogólnym mianem sieci handlowej, bo chyba trudno jej sklepy konkretnie scharakteryzować...

Agnieszka Górnicka: Nie mamy w Polsce sieci, która byłaby odpowiednikiem Marks & Spencer w takim kształcie, w jakim ta firma działa w Wielkiej Brytanii. Najlepiej pasuje tu angielski termin „department store”, czyli dom towarowy. W Polsce ten format sklepu nie przetrwał, choć istniał przed wojną i w czasach PRL.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Spłaci dług w 400 lat. Sztuczki budowlańca z Krakowa
Społeczeństwo
Sondaż: Czy Polska jest gotowa na odpieranie ataków hybrydowych? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy rozumieją migrację lepiej niż politycy
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Społeczeństwo
Polska w globalnym rankingu rowerowym. Warszawa przegrywa z Wrocławiem i Poznaniem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama