Kontrowersyjny plakat na zielonogórskie Winobranie. Prezydent się odcina

Plakat przedstawiający grafikę kobiety i mężczyzny, osłoniętych jedynie przez winogrona, został wybrany w konkursie na obraz promujący tegoroczne Winobranie w Zielonej Górze. - Ciekawe czy jest ktoś, komu się podoba i będzie go w stanie obronić przed ludźmi (...) nigdy bym takiego nie wybrał - ocenił prezydent miasta Janusz Kubicki.

Aktualizacja: 04.08.2017 23:53 Publikacja: 04.08.2017 23:46

Kontrowersyjny plakat na zielonogórskie Winobranie. Prezydent się odcina

Foto: facebook

Konkurs na plakat reklamujący Winobranie odbywa się po raz trzeci. Dotychczasowi zwycięzcy nie wzbudzali aż takich kontrowersji. Tym razem pięcioosobowe jury pod przewodnictwem prof. Witolda Michorzewskiego, artysty plastyka z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, wybrało projekt, który wybitnie nie przypadł do gustu mieszkańcom. Przedstawia sylwetki kobiety i mężczyzny, których miejsca intymne zasłonięte są kiścią winogron.

Głosy krytyki pojawiły się od razu po ogłoszeniu wyników konkursu, który wygrała praca Magdaleny Wosik, absolwentka ASP we Wrocławiu. W nagrodę artystka otrzyma 4 tys. zł, a dodatkowo - jak pisała lubuska "Gazeta Wyborcza" - "jej plakat zostanie wydrukowany i pojawi się na ulicach miast w całej Polsce".

Po obejrzeniu pracy, stanowczo odciął się od niej prezydent miasta Janusz Kubicki. "Cóż czy można to jakoś skomentować? Ciekawe, czy jest ktoś, komu się podoba i będzie go w stanie obronić przed ludźmi" - napisał na swoim koncie na Facebooku. "Ponoć o gustach się nie dyskutuje, ale... Ja swoje zdaniem mam, nigdy bym takiego nie wybrał. Ale to wybierali artyści - profesjonaliści" - dodał.

Wpis prezydenta Zielonej Góry zebrał ponad 350 komentarzy. Zdecydowanie przeważają głosy negatywne. "Obrzydlistwo", "ohyda", "okropny" - to jedne z najdelikatniejszych opinii. "Czy coś da się w temacie zrobić? Można to jeszcze cofnąć?" - pyta jedna z internautek. "To był konkurs, ale chyba wynik konkursu przerósł jury" - odpowiedział prezydent Kubicki.

W rozmowie z Gazetą Lubuską Kubicki zapewnił, że wybrany plakat będzie tylko wersją artystyczną, natomiast Winobrania promować w kraju nie będzie. - Nie wyobrażam sobie, żebyśmy jednak ten plakat, poza takim artystycznym odbiorem, gdzieś przekazywali - powiedział. Na billboardach w kraju czy butelkach ma pojawić się inny motyw.

Winobranie w Zielonej Górze odbędzie się w dniach 2-10 września.

Konkurs na plakat reklamujący Winobranie odbywa się po raz trzeci. Dotychczasowi zwycięzcy nie wzbudzali aż takich kontrowersji. Tym razem pięcioosobowe jury pod przewodnictwem prof. Witolda Michorzewskiego, artysty plastyka z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, wybrało projekt, który wybitnie nie przypadł do gustu mieszkańcom. Przedstawia sylwetki kobiety i mężczyzny, których miejsca intymne zasłonięte są kiścią winogron.

Głosy krytyki pojawiły się od razu po ogłoszeniu wyników konkursu, który wygrała praca Magdaleny Wosik, absolwentka ASP we Wrocławiu. W nagrodę artystka otrzyma 4 tys. zł, a dodatkowo - jak pisała lubuska "Gazeta Wyborcza" - "jej plakat zostanie wydrukowany i pojawi się na ulicach miast w całej Polsce".

Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Burmistrz Głuchołaz: Odbudowa po powodzi odbywa się sprawnie
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie zapewnia Polaków: Nie jesteśmy przeciwko wam
Społeczeństwo
Znamy Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Co oznacza "sigma"?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Społeczeństwo
53-letnia kobieta została raniona w głowę. W okolicy policjanci ćwiczyli strzelanie