Lidl w ubiegłym tygodniu przeprowadził promocyjny "Tydzień grecki". Na sklepowych półkach pojawiły się m.in. greckie sery, słodycze i oliwy.
Na opakowaniach sera firmy Eridanous pojawił się wizerunek białego kościoła na wyspie Santorini. Z grafiki usunięto krzyż z dachu budynku. Zauważyli to klienci sklepu i zaczęli namawiać do bojkotu produktów tej firmy.
Na profilu Lidl Polska na Facebooku pojawił się komentarz: "Od kilku lat sprzedajemy popularny asortyment marki Eridanous w sklepach Lidl w całej Europie i przez ten czas projekty opakowań były wielokrotnie zmieniane. Bardzo nam przykro, jeżeli Cię uraziliśmy."
"Przepraszamy, jeżeli Cię uraziliśmy i zapewniamy, że nie było to naszym celem" - czytamy w innym komentarzu.
W tej sprawie wypowiedział się również austriacki oddział Lidla. W oficjalnym komunikacie wyjaśniono, że jest to błąd. Dodano, że za wygląd opakowania odpowiedzialna jest centrala firmy.