Biuletyn ma w założeniu [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=A17914BDAD4C176D3817B012566F3BC0?n=1&id=162786&wid=180039]ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (DzU nr 112, poz. 1198 ze zm.) [/link]stanowić podstawowe kompendium wiedzy o organach władzy państwowej i samorządowej, jak również o podejmowanych przez nie działaniach.
Ustawodawca traktuje go jako podstawowy, bezwnioskowy tryb, w którym każdy zainteresowany podmiot może się zapoznać z zamieszczonymi tam dokumentami i informacjami. Co ważne, [b]informacje zawarte w BIP udostępnia się odwiedzającym przez całą dobę, bez przerwy. [/b]
Przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=9A0C40DCB0B512B1A7E4003933BE66CD?id=184656]rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (DzU nr 10, poz. 68)[/link] stanowią, że w przypadku awarii strony głównej biuletynu brak dostępu nie powinien być dłuższy niż 8 godzin, a spowodowana awarią przerwa w dostępie do strony podmiotowej BIP nie powinna być dłuższa niż 24 godziny (por. § 21 ust. 1 i 2).
[srodtytul]Standardowa zawartość [/srodtytul]
Minimalny standard merytoryczny BIP określa art. 8 ust. 3 zd. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Zgodnie z tym przepisem wszystkie organy władzy publicznej, a także inne podmioty wykonujące zadania publiczne obowiązane są do udostępniania na stronach BIP informacji o: