Regularne kursy mogłyby być uruchomione w ciągu roku, może dwóch lat – zapowiada Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, przewodniczący komisji strategii rozwoju regionalnego i zagospodarowania przestrzennego w mazowieckim sejmiku. Wczoraj odbyła się pierwsza testowa jazda szynobusu na trasie Warszawa Zachodnia – Konstancin.
Szynobus wyruszył z Dworca Zachodniego w stronę Radomia. Na wysokości stacji Nowa Iwiczna skręcił w lewo – na tory, którymi do elektrociepłowni Siekierki jeżdżą pociągi towarowe, i dojechał do Konstancina.
[srodtytul]Torowy triumwirat[/srodtytul]
Na 15-kilometrowym odcinku pomiędzy Nową Iwiczną a Konstancinem ma powstać pięć przystanków.
– Potrzebny jest drugi peron w Nowej Iwicznej na wypadek, gdyby kursy odbywały się wahadłowo pomiędzy tą stacją a Konstancinem. Następny przystanek w Piasecznie przy ul. Puławskiej, a później pomiędzy osiedlami Józefosław i Julianów oraz w miejscowości Kierszek przy południowym wejściu do Lasu Kabackiego. Ostatni w Konstancinie przy ul. Warszawskiej – wylicza Kostrzewa-Zorbas.