Jednakże, jak podkreślił [b]Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie[/b], radny może żądać informacji publicznej od organów samorządu, w którym sam działa, bez konieczności wykazywania, że jest mu ona potrzebna dla interesu publicznego[b] (II SAB/Wa 238/2004)[/b].
[srodtytul]W statucie[/srodtytul]
Radny ma prawo uzyskać każdą informację, która ma charakter publiczny. Będą to zatem głównie te wymienione w art. 6 ust. 1 ustawy, czyli dotyczące zamierzanych działań władzy (np. wójta), projektach aktów prawnych, stanie realizacji zadań publicznych. Ponieważ katalog określony w tym przepisie nie ma charakteru zamkniętego, radnemu udostępnione zostaną także inne, które w tym przepisie wymienione nie zostały.
Szczególne[b] zasady dostępu radnych do informacji dotyczącej tej jednostki, w której sprawuje mandat, mogą być natomiast uregulowane w statucie.[/b] Może on przewidywać np. szybszy tryb jej udostępniania czy zwolnienie z konieczności ponoszenia opłat, o których mowa w art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Nie może on natomiast gwarantować radnym dostępu do informacji chronionych przepisami prawa, zawierających informacje niejawne czy dane osobowe.
[srodtytul]Bez ograniczeń czasowych[/srodtytul]