Sprawozdanie to zawiera zestawienie dochodów i wydatków wynikające z zamknięć rachunków budżetu jednostki samorządu terytorialnego w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.
Dołączyć trzeba również sprawozdanie, o którym mowa w art. 197 pkt 2 [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=180304]ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych[/link], dotyczące wykonania planu finansowego jednostek (samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, samorządowe instytucje kultury, inne państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego), w szczegółowości nie mniejszej niż w planie finansowym.
Sprawozdanie obejmuje również wykaz jednostek budżetowych, które utworzyły rachunki dochodów własnych, oraz zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych. Sprawozdanie jednostka przesyła do regionalnej izby obrachunkowej w terminie do 20 marca roku następującego po roku budżetowym.
Ustawa o finansach publicznych nie przewiduje obowiązku przesyłania do regionalnej izby obrachunkowej sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, samorządowych instytucji kultury, innych samorządowych osób prawnych utworzonych na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych.
[srodtytul]O wpływach z podatków i sprzedaży mienia[/srodtytul]