[b]W nowym rozporządzeniu w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych nie ma za wiele o dodatkach funkcyjnych. Ustawa pozwala określić w regulaminie wynagradzania zasady ich przyznawania oraz wysokość. W jaki sposób ustalić te wytyczne w przepisach wewnętrznych?[/b]
[i]Odpowiadają: Dobrosław Dowiat-Urbański, zastępca Dyrektora Departamentu Prawnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Małgorzata Terlikowska, radca prezesa Rady Ministrów w Departamencie Prawnym w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów:[/i]
Urząd ma tutaj bardzo dużą swobodę. W regulaminie wynagradzania należy ustalić dodatek funkcyjny dla dowolnie wybranej grupy stanowisk. Wysokość dodatku oraz to na jakich stanowiskach zostanie przyznany, zależy tylko od budżetu urzędu. Nie ma przeszkód prawnych, by nowy regulamin wynagradzania powielił dotychczasowe kwoty dodatków funkcyjnych.
[b]A w jaki sposób je w regulaminie zamieścić: w formie paragrafów czy w tabeli?[/b]
Każda z wymienionych form jest właściwa. Istotne jest to, by regulamin wynagradzania w ogóle regulował sprawę dodatków. Musi z niego wynikać komu, w jakiej wysokości i na jakich zasadach przysługują.