Zasady przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze w administracji samorządowej określają przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7B0CC9039A5EC7FA9CB7184E3D1FBEC1?id=292862]ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458)[/link]. Przepisy te określają m.in. treść ogłoszenia o konkursie, zasady sporządzania protokołu z naboru czy treść ogłoszenia o jego wyniku. Ponadto przepisy te określają, jakie informacje o kandydatach stanowią informację publiczną, jakie należy zamieścić w protokole, a w konsekwencji – jakie dane o tych osobach podlegają upublicznieniu, czy to na stronach biuletynu informacji publicznej jednostki czy też na wniosek.
[srodtytul]Związek ze stanowiskiem[/srodtytul]
Zgodnie z treścią art. 13 ust. 4 omawianej ustawy informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze. Powstaje zatem pytanie, jakie informacje o kandydatach zawarte w przekazanych wójtowi aplikacjach można udostępnić osobie zainteresowanej otrzymaniem informacji na ten temat. Z rozstrzygnięciem podobnego problemu zetknął się Naczelny Sąd Administracyjny [b](wyrok z 19 sierpnia 2009 r., sygn. akt I OSK 683/09)[/b].
Do wójta gminy, w której odbywał się konkurs na stanowisko sekretarza, wpłynęło podanie zawierające wniosek o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie: CV, list motywacyjny oraz kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie, staż pracy i kwalifikacje zawodowe kandydatów. Wójt udostępnienia informacji w tej formie odmówił, uzasadniając swoją decyzję tym, że żądane dokumenty zawierają dane osobowe osób niepełniących funkcji publicznych, a w konsekwencji nie stanowią one informacji publicznej. Sprawa następnie trafiła do sądu administracyjnego, który decyzję wójta podtrzymał, opierając się jednak na nieco innych argumentach.
[srodtytul]Ważna treść ogłoszenia[/srodtytul]