Reklama

Warszawa poszerza strefę płatnego parkowania

Radni zajmą się jutro poszerzeniem strefy płatnego parkowania o Muranów, część Ochoty, Woli i Pragi-Północ.

Publikacja: 24.08.2011 04:12

Radni chcą powiększyć strefę płatnego parkowania. Domagają się tego nie tylko mieszkańcy Muranowa, a

Radni chcą powiększyć strefę płatnego parkowania. Domagają się tego nie tylko mieszkańcy Muranowa, ale i Pragi-Północ.

Foto: Życie Warszawy

– Kierowcy samochodów i autokarów zastawiają nie tylko miejsca postojowe dla mieszkańców, ale także ulice i wjazdy do budynków – skarży się pan Robert, który mieszka obok pomnika Bohaterów Getta.

Mieszkańcy wielokrotnie interweniowali u straży miejskiej.

– Od początku roku tylko w rejonie ul. Lewartowskiego i Zamenhofa wystawiliśmy 170 mandatów – informuje Jolanta Borysewicz z biura prasowego straży miejskiej.

Zdaniem mieszkańców, zapędy kierowców mogłoby ukrócić poszerzenie strefy płatnego parkowania. Teraz sięga ona al. Solidarności i ul. gen. Andersa.

Nad pomysłem ustawienia w tej części miasta parkometrów  będą debatować w czwartek stołeczni rajcy na pierwszej po wakacjach sesji rady miasta.

Reklama
Reklama

Według wstępnych ustaleń, poszerzona strefa miałaby obowiązywać od października roku 2012, ale wiadomo, że jej wprowadzenie opóźni się. – W czerwcu, gdy radni mieli dyskutować na ten temat, punkt został zdjęty z porządku obrad, bo władze miasta zaproponowały zmiany w projekcie uchwały – tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Zgodnie z nimi parkometry miałyby stanąć nie tylko na Muranowie, ale także przy ul. Okopowej na Woli, przy ul. Wawelskiej na Ochocie oraz na prawym brzegu wzdłuż al. Solidarności, ul. Targowej i ul. Zamoyskiego. Jeśli radni przegłosują teraz zmiany, poszerzona strefa zacznie obowiązywać od marca 2013 r. Ratusz planuje do tego czasu zakupić 290 nowych parkometrów oraz wprowadzić zmiany w organizacji ruchu i niezbędne oznakowania. Koszt tej inwestycji to ok. 6 mln zł.

Ale to nie wszystko. Miasto zastanawia się też nad ustawieniem parkometrów na terenie Służewca Przemysłowego, m.in. przy ul. Postępu, a także na Żoliborzu obok pl. Wilsona i ul. Słowackiego. – We wrześniu przygotujemy raport, który ma wykazać, czy wprowadzenie parkometrów w tych miejscach ma sens – mówi Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

 

 

– Kierowcy samochodów i autokarów zastawiają nie tylko miejsca postojowe dla mieszkańców, ale także ulice i wjazdy do budynków – skarży się pan Robert, który mieszka obok pomnika Bohaterów Getta.

Mieszkańcy wielokrotnie interweniowali u straży miejskiej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Zawody prawnicze
Prokuratorzy o jednej z ostatnich decyzji Adama Bodnara: "To ageizm"
Prawnicy
Waldemar Żurek: To jest jasne, że postawiłem wszystko na jedną kartę
Dobra osobiste
Coldplay zapłaci za ujawnienie romansu? Prawnicy o szansach pozwu Andy'ego Byrona
Prawo
Prostsza sprzedaż otrzymanej nieruchomości. Jest podpis prezydenta
Nieruchomości
Wysokie kary za budowę szopy w ogrodzie. Ważna jest odległość od działki sąsiada
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama