Warszawa poszerza strefę płatnego parkowania

Radni zajmą się jutro poszerzeniem strefy płatnego parkowania o Muranów, część Ochoty, Woli i Pragi-Północ.

Publikacja: 24.08.2011 04:12

Radni chcą powiększyć strefę płatnego parkowania. Domagają się tego nie tylko mieszkańcy Muranowa, a

Radni chcą powiększyć strefę płatnego parkowania. Domagają się tego nie tylko mieszkańcy Muranowa, ale i Pragi-Północ.

Foto: Życie Warszawy

– Kierowcy samochodów i autokarów zastawiają nie tylko miejsca postojowe dla mieszkańców, ale także ulice i wjazdy do budynków – skarży się pan Robert, który mieszka obok pomnika Bohaterów Getta.

Mieszkańcy wielokrotnie interweniowali u straży miejskiej.

– Od początku roku tylko w rejonie ul. Lewartowskiego i Zamenhofa wystawiliśmy 170 mandatów – informuje Jolanta Borysewicz z biura prasowego straży miejskiej.

Zdaniem mieszkańców, zapędy kierowców mogłoby ukrócić poszerzenie strefy płatnego parkowania. Teraz sięga ona al. Solidarności i ul. gen. Andersa.

Nad pomysłem ustawienia w tej części miasta parkometrów  będą debatować w czwartek stołeczni rajcy na pierwszej po wakacjach sesji rady miasta.

Według wstępnych ustaleń, poszerzona strefa miałaby obowiązywać od października roku 2012, ale wiadomo, że jej wprowadzenie opóźni się. – W czerwcu, gdy radni mieli dyskutować na ten temat, punkt został zdjęty z porządku obrad, bo władze miasta zaproponowały zmiany w projekcie uchwały – tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Zgodnie z nimi parkometry miałyby stanąć nie tylko na Muranowie, ale także przy ul. Okopowej na Woli, przy ul. Wawelskiej na Ochocie oraz na prawym brzegu wzdłuż al. Solidarności, ul. Targowej i ul. Zamoyskiego. Jeśli radni przegłosują teraz zmiany, poszerzona strefa zacznie obowiązywać od marca 2013 r. Ratusz planuje do tego czasu zakupić 290 nowych parkometrów oraz wprowadzić zmiany w organizacji ruchu i niezbędne oznakowania. Koszt tej inwestycji to ok. 6 mln zł.

Ale to nie wszystko. Miasto zastanawia się też nad ustawieniem parkometrów na terenie Służewca Przemysłowego, m.in. przy ul. Postępu, a także na Żoliborzu obok pl. Wilsona i ul. Słowackiego. – We wrześniu przygotujemy raport, który ma wykazać, czy wprowadzenie parkometrów w tych miejscach ma sens – mówi Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

 

 

– Kierowcy samochodów i autokarów zastawiają nie tylko miejsca postojowe dla mieszkańców, ale także ulice i wjazdy do budynków – skarży się pan Robert, który mieszka obok pomnika Bohaterów Getta.

Mieszkańcy wielokrotnie interweniowali u straży miejskiej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Internet i prawo autorskie
Bruksela pozwała Polskę do TSUE. Jest szybka reakcja rządu Donalda Tuska
Prawnicy
Prokurator z Radomia ma poważne kłopoty. W tle sprawa katastrofy smoleńskiej
Sądy i trybunały
Nagły zwrot w sprawie tzw. neosędziów. Resort Bodnara zmienia swój projekt
Prawo drogowe
Ten wyrok ucieszy osoby, które oblały egzamin na prawo jazdy
Dobra osobiste
Karol Nawrocki pozwany za książkę, którą napisał jako Tadeusz Batyr