Rada Miejska w Bystrzycy Kłodzkiej podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia zarządu gminnej spółki komunalnej do załat6wiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej. Chodziło w niej o przekazanie zarządowi kompetencji do dokonywania szeregu czynności należących do kompetencji gminy, a związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.
Rada upoważniła zarząd spółki komunalnej do:
Ponadto Rada postanowiła, że upoważnienie udzielone zarządowi dotyczy także wydawania wszelkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń niezbędnych do załatwienia wymienionych wyżej spraw.
- Działania do których Rada upoważniła zarząd nie stanowią załatwiania spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o których mowa w art. 39 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym – mówi Aleksander Marek Skorupa, wojewoda dolnośląski. – W konsekwencji podjęta przez radę uchwała jest nieważna – wyjaśnia wojewoda.
Zakres upoważnienia
Przypomnieć w tym miejscu należy, że zgodnie z treścią przywołanego przepisu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej rada gminy może upoważnić również organ wykonawczy jednostki pomocniczej oraz organy jednostek i podmiotów, o których mowa w art. 9 ust. 1. Czyli takich, które zostały utworzone w celu wykonywania zadań gminy, lub takich z którymi gmina podpisała umowy o tych zadań wykonywanie (np. organizacje pozarządowe).