Dlaczego internetowa aplikacja do składania i aktualizacji zamówień na podręcznik musi zostać zablokowana na ponad miesiąc przed początkiem roku szkolnego? Ministerstwo edukacji tłumaczy, że jest to konieczne do przygotowania dla każdego województwa list dystrybucyjnych, zgodnie z którymi podręcznik zostanie dostarczony do szkół.
MEN apeluje do dyrektorów szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia o sprawdzenie, czy podane w dotychczas złożonych zamówieniach liczby potrzebnych egzemplarzy „Naszego elementarza" są poprawne. Zgodnie z instrukcją w systemie trzeba podać liczbę wszystkich uczniów klasy pierwszej – sumę uczniów ze wszystkich oddziałów tej klasy. Jednak aplikacja automatycznie nie mnoży jednak podanych wartości, więc liczbę podręczników należy zwiększyć o dwa egzemplarze dla każdego oddziału klasy pierwszej. Dyrektorzy szkół otrzymają dokładnie taką liczbę egzemplarzy podręcznika, jaką wpiszą w polu Liczba podręczników.
Formularz zamówienia powinni wypełnić także dyrektorzy tych szkół publicznych, które nie zamierzają korzystać z „Naszego elementarza" w roku szkolnym 2014/2015. MEN prosi ich, by w formularzu zamówienia wybrali opcję NIE ZAMAWIAM.
MEN przypomina także, że dyrektorzy szkół, którzy za pośrednictwem aplikacji złożyli wnioski o podręcznik przed 8 lipca 2014 (tj. przed wejściem w życie ustawy o zmianie ustawy z 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – Dz. U. poz. 811), teraz muszą potwierdzić liczbę zamawianych egzemplarzy „Naszego elementarza". Potwierdzenie takie należy złożyć do południa w środę 23 lipca. Jak? Po zalogowaniu się do aplikacji należy wybierać Listę zamówień i kliknąć w przycisk Pokaż szczegóły. Jeśli liczba zamówionych egzemplarzy jest aktualna należy to potwierdzić, jeśli nie – dokonać zmiany i kliknąć przycisk ZAPISZ ZMIANY.