Zakwestionował to konkurencyjny wykonawca. Jego zdaniem błąd ten nie powinien być traktowany jako oczywista omyłka, a jego poprawienie oznaczało niedozwoloną zmianę treści oferty.
Skład orzekający nie podzielił tej argumentacji. – Poprawienie podanych jednostek miar nie stanowi merytorycznej zmiany treści specyfikacji, którą byłaby zmiana co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia, ale mają bezsprzecznie charakter oczywistych omyłek pisarskich – zaznaczył przewodniczący Ryszard Tetzlaff.
W tym samym wyroku KIO wypowiedziała się też co do innej kwestii. Zamawiający odrzucił protest dotyczący tej sprawy, gdyż uznał, że został on wniesiony po terminie. Argumentował, że informację o wyborze najkorzystniejszej oferty umieścił wcześniej na swej stronie internetowej i od tego momentu powinien liczyć się termin na wniesienie odwołania. Tymczasem wykonawca liczył termin od dnia otrzymania pisemnej informacji od zamawiającego.
– Bez znaczenia dla rozpoczęcia terminu na złożenie protestu na czynność wyboru najkorzystniejszej oferty jest data zamieszczenia informacji na stronie internetowej zamawiającego. Pełna informacja o wynikach postępowania jest przesyłana wykonawcom, którzy złożyli oferty. Od tego momentu rozpoczyna swój bieg termin na złożenie protestu – zaznaczył przewodniczący. – Uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie mają obowiązku systematycznego monitorowania strony internetowej zamawiającego.