– W druku ZP-403, w sekcji II. 1.5 należy podać całkowitą końcową wartość zamówienia (bez VAT). Część zamawiających wpisuje wartość szacunkową, inni zaś cenę wynikającą z umowy netto. Co powinno się wpisać w tej rubryce? – pyta urzędnik samorządowy odpowiedzialny za zamówienia publiczne.
Wbrew pozorom odpowiedź nie jest oczywista. W formularzu pojawia się bowiem sformułowanie „wartość zamówienia”. W prawie zamówień publicznych rozumie się przez nią wartość oszacowaną przez zamawiającego przed ogłoszeniem zamówienia, bez uwzględnienia podatku.
Rozumiejąc to sformułowanie literalnie, chodzi właśnie o te szacunki. Tyle że to nie miałoby sensu, gdyż szacunkową wartość podaje się już na samym początku postępowania w druku ZP-1.
O wyjaśnienie tego problemu poprosiliśmy więc Zbigniewa Kłodę, dyrektora Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych.
– W rubryce tej należy podać wartość netto udzielonego zamówienia wynikającą z zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub z faktury wystawionej przez wykonawcę – tłumaczy dyrektor.