Takie stanowisko zajął w interpretacji indywidualnej z 17 lipca 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB3-2.4012.316.2017.1.AR).
Jednostki oświatowe gminy miały wątpliwości co do kwalifikacji podatkowej opłat za wydanie duplikatu świadectwa oraz duplikatu legitymacji. Występując o interpretację, gmina wskazała na § 27 ust. 3 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych. Przepis ten wprowadza następujące zasady:
1) Za wydanie duplikatu świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu, zaświadczenia i indeksu oraz za uwierzytelnienie dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
2) Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub legitymacji przedszkolnej dla dziecka niepełnosprawnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu.
3) Opłatę wnosi się na rachunek bankowy wskazany odpowiednio przez dyrektora przedszkola, szkoły lub komisji okręgowej, kuratora oświaty albo inny organ dokonujący odpowiedniej czynności.