Abbey House poleca: Agata Kleczkowska

Technika, technika, i jeszcze raz technika. Nie sposób przecenić jej znaczenia. Niezależnie od tematu czy kompozycji każda z prac Agaty Kleczkowskiej świadczy o biegłym opanowaniu warsztatu i długich godzinach koncentracji nad dziełem

Aktualizacja: 23.02.2011 19:45 Publikacja: 23.02.2011 19:34

Agata Kleczkowska

Agata Kleczkowska

Foto: materiały prasowe

Red

Można z całą pewnością stwierdzić, że ta studentka czwartego roku Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pełni wykorzystała oferowane przez uczelnię możliwości kształtowania talentu. Kursowe godziny nauki kreślarstwa, rysunku, kompozycji i perspektywy młoda artystka uzupełnia przynajmniej tak samo intensywnym samodoskonaleniem się we własnej pracowni na poddaszu. Uczestniczy także w warsztatach twórczych z udziałem swych nauczycieli, Pawła Susida i Leona Tarasewicza. Jest głęboko przekonana o potrzebie rozwoju potencjału technicznego, jak również podążania za swą niepowtarzalną artystyczną wizją.

Agata Kleczkowska pracuje głównie w technice olejnej, lubi także ołówek i akryl. Często stosuje kombinacje tych mediów; tworzy dzieła złożone i wieloznaczne. Nie boi się intensywnych, wręcz krzykliwych kolorów, jednak równoważy je zestawieniem z bardziej powściągliwymi barwami. To połączenie daje bardzo interesujący efekt, szczególnie widoczny na przedstawieniach zwierząt, będących – jak przyznaje sama Kleczkowska – niewyczerpanym źródłem inspiracji. Tematy swoich prac czerpie głownie z lasów. Proces twórczy zaczyna się od skrupulatnego opisu zwierzęcia i jego otoczenia. Następnym krokiem jest wprowadzenie w idealną przestrzeń obrazu fotorealistycznych przedstawień. Ta integracja prowadzi do radykalnej zmiany tła. W końcowym efekcie widzowi przedstawiany jest niezwykły obraz: oto wokół łosia, lisa czy zająca roztacza się psychodeliczne promieniowanie, pospolite leśne zwierzęta ujęte są abstrakcyjne wzory, mogące kojarzyć się z aureolą. Te budzące zdumienie artystyczne chwyty służą przemyślanemu celowi. Kleczkowska potwierdza znaczenie i moc zwierząt, rekonstruuje otaczającą je aurę mistycyzmu. Można by zadać pytanie o przyczynę wyboru takiego tematu. Jak mówi sama artystka: Jestem zafascynowana tym, że zwierzęta były obecne w ludzkiej kulturze od jej początków. Począwszy od rysunków naskalnych, pogańskich wierzeń, mitów i legend, a kończąc na szeroko pojętej sztuce współczesnej i wszechobecnej reklamie, ludzie używają zwierząt mających specjalne znaczenie, często starają się ująć w postaci zwierząt rzeczy, które są mistyczne i niezrozumiałe, takie jak wszelkiego rodzaju bóstwa, siły nadprzyrodzone, emocje i myśli.

 

 

www.abbeyhouse.pl

Można z całą pewnością stwierdzić, że ta studentka czwartego roku Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pełni wykorzystała oferowane przez uczelnię możliwości kształtowania talentu. Kursowe godziny nauki kreślarstwa, rysunku, kompozycji i perspektywy młoda artystka uzupełnia przynajmniej tak samo intensywnym samodoskonaleniem się we własnej pracowni na poddaszu. Uczestniczy także w warsztatach twórczych z udziałem swych nauczycieli, Pawła Susida i Leona Tarasewicza. Jest głęboko przekonana o potrzebie rozwoju potencjału technicznego, jak również podążania za swą niepowtarzalną artystyczną wizją.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl