W pokazie uczestniczy ponad 30 młodych hinduskich artystów mieszkających w Indiach, Europie i w USA. Reprezentują „pokolenie przemiany", wyrosłe w czasach intensywnego rozwoju gospodarczego oraz gwałtownych przeobrażeń społecznych.
Spora część prac, zwłaszcza fotografie, ma socjologiczne tło. Anay Mann portretuje swoje pokolenie. Wyraża jego aspiracje i marzenia o miłości, intelektualnym rozwoju, dostępie do nowych technologii. Wywoławcze hasło pokazu „Pokolenie przemiany" odwołuje się bezpośrednio do tytułu serii zdjęć Manna.
Sharmila Samant dokumentuje życie ubogich mieszkańców Bombaju, angażując się w akcje pomocy dla nich - wyposażenie uczniów w przenośne szkolne ławki. Ravi Agarwal kontrastuje widoki opuszczonych wielkomiejskich terenów poprzemysłowych z ekologiczną uprawą kwiatów pomarańczy.
Zainteresowania młodych twórców z Indii nie ograniczają się do własnego kraju. Są otwarci na świat i ciekawi, co dzieje się z dala od Indii. Tushar Joag wyruszył w blisko dwumiesięczną podróż do Chin. W graffiti na ścianach Zachęty dzieli się swoimi przemyśleniami, gdyż to jednocześnie dla niego podróż w głąb siebie.
Ci, którzy przyjechali na wernisaż do Warszawy, często próbują pokazać, co ich najbardziej poruszyło w Polsce. Baptista Coelho zainspirował szkic warszawskiej Starówki z Kolumną Zygmunta jego rodaka Kattingeri Krishna Hebbar, który odwiedził Warszawę w 1953 roku. Coelho zbudował labiryntową instalację, przypominającą kształtem powaloną kolumnę. W ten sposób symbolicznie odwołał się do zniszczeń wojennych w Warszawie i odbudowy miasta. Wnętrze labiryntu wytapetował zapiskami współczesnych przechodniów.