W programie pierwszej edycji Warsaw Photo Days znajdą się wystawy w wielu galeriach, sympozjum, warsztaty fotograficzne, spotkania autorskie i panele dyskusyjne.
Festiwal zainaugurował 4 października wernisaż międzynarodowej wystawy fotografii i wideo „Księżniczki" w Nowym Miejscu (Al. Jerozolimskie 51/2). Jej tematem jest wizerunek współczesnej kobiety jako księżniczki. Pokazanie, że współczesne kobiety są uwikłane w kanony i konwencje kultury masowej, co skazuje je na gotowe wzory i przebrania, nie zawsze dostosowane do realiów. Jest to prezentacja spojrzeń na kobiecość rozdartą między
kulturowym archetypem, a pragnieniem przekroczenia go, między narzucanym wzorcem, a imperatywem autentyczności. Znajdą się tu m.in. portrety lolitek, romantyczek, marzycielek, uwodzicielek, kobiet dojrzałych hołdujących kultowi wiecznej młodości, aktywistek i księżniczek „upadłych". Prace zaprezentują Cecylia Malik (Polska), Catrine Val (Niemcy), Frank Yamrus (USA), Liana Yang (Singapur), Agata Michowska (Polska), Yoichi Nagata (Japonia), Signe Pierce (USA), Dina Goldstein (Kanada), Sarah Maple (Wielka Brytania), Iiu Susiraja (Finlandia), Amy Stevens (USA).
W Starej Galeri ZPAF otwarta została wystawa historyczna „Kobiece Metamorfozy Międzywojnia w polskiej fotografii kreacyjnej lat 20. i 30. XX w."
Na wystawę złoży się kilkadziesiąt prac wybitnych polskich fotografów tego okresu, prezentujących nowatorstwo i różnorodność kobiecego ciała: akty, portrety, sceny rodzajowe, kompozycje na granicy prawdy i wyobraźni, surrealistyczne kolaże, fotomontaże. Prace pokazujące kobiety w tradycyjny sposób, w stereotypowych rolach, jaki wizerunki aktywistek, sufrażystek i emancypantek. Raz zmysłowe, kiedy indziej w popularnej w latach 30. estetyce „nowego spojrzenia" czy „czystej fotografii". Zobaczymy tu m.in. kobiece portrety w ciasnym kadrze Witkacego, utrzymane w stylu art déco czy fin de siècle'u femmes fatales Antoniego Anatola Węcławskiego, Mariana i Witolda Dederków, Janiny Mierzeckiej, fotomontaże w konstruktywistycznej estetyce Mieczysława Choynowskiego, Kazimierza Podsadeckiego i Mieczysława Bermana, czy surrealistyczne fotokolażowe humoreski Franciszki i Stefana Themersonów.