Maciej Zaborowski: Business intelligence ważniejsze niż AI

Prawdziwa sztuczna inteligencja to przekonanie klientów, że potrzebują rozwiązania problemu, który w praktyce… nie istnieje.

Publikacja: 26.03.2025 04:55

Maciej Zaborowski: Business intelligence ważniejsze niż AI

Foto: Adobe Stock

Całkiem niedawno uczestniczyłem w dużej biznesowej konferencji. Wśród prelegentów nie zabrakło prawników, w tym tych specjalizujących się w prawie karnym. Odbiorcami byli oczywiście przedsiębiorcy, o których ostatnio tak dużo mówi się w mediach. Jedno z prawniczych wystąpień, co dość rzadkie, zaintrygowało także mnie. Przyznam szczerze, że nic nie wiedziałem o temacie. W trakcie prelekcji obserwowałem uczestników, którzy byli z każdą minutą bardziej przerażeni. Na ich twarzach można było wyczytać smutek, zmartwienie, a nawet złość. Temat wystąpienia zdecydowanie więc do nich trafił. Spełnił też jedno ze znanych założeń wystąpień prawników, które można by sprowadzić do: zasiać lęk, by potem podać antidotum, najlepiej opatrzone logo własnej kancelarii.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Falandyzacja żyje
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Kapelusze supersędziów
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Co poszło nie tak w etatach dla adwokatów
Rzecz o prawie
Szymon Cydzik: W obronie prawa do niezatrudnienia adwokata na etacie
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Adwokat nie można mieć wszystkiego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama