Reklama
Rozwiń
Reklama

Czterodniowy tydzień pracy radykalnie zwiększa wydajność

Microsoft Japan w sierpniu eksperymentalnie wprowadził czterodniowy tydzień pracy i to w kraju znanym z notorycznego przepracowywania się. I okazało się, że wartość sprzedaży na jednego pracownika wzrosła o 40 proc. w porównaniu z takim samym miesiącem minionego roku.

Aktualizacja: 04.11.2019 16:53 Publikacja: 04.11.2019 11:59

Czterodniowy tydzień pracy radykalnie zwiększa wydajność

Foto: Bloomberg

Program „Work-Life Choice Challenge Summer 2019”, a więc mający na celu większe zrównoważenie czasu poświęcanego pracy i życiu rodzinnemu, dał pracownikom etatowym pięć wolnych płatnych piątków, ale pracowali wydajniej, bo do maksimum 30 minut skrócono wszelkiego rodzaju zebrania i narady, a wymiana uwag w sieci zastąpiła rozmowy z kolegami. Wśród pracowników, którzy odpowiedzieli w ankiecie na pytania w  tej sprawie, 92 proc. wyraziło zadowolenie z czterodniowego tygodnia pracy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama