Reklama
Rozwiń
Reklama

Brakuje nam współpracowników

Zdalna praca w czasie pandemii zdała egzamin. Według badań aż 64 proc. Polaków dalej chce działać w taki sposób. To rozwiązanie ma jednak pewne minusy.

Publikacja: 02.07.2020 21:00

Brakuje nam współpracowników

Foto: Adobe Stock

Dwie trzecie Polaków w trakcie lockdownu pracowało w sposób zdalny. Choć dla większości z nas była to nowość, ponad 40 proc. oceniła taką formę wykonywania obowiązków służbowych pozytywnie.

Co więcej, z najnowszych badań Microsoftu wynika, że 64 proc. Polaków chce dalej pracować w ten sposób. Tylko czy będzie to trwały trend? Analizy Xerox Holdings Corp. pokazują, że w okresie 12–18 miesięcy około 82 proc. pracowników powróci do swoich biur. Co trzeci respondent badania twierdzi bowiem, że boi się o bezpieczeństwo przesyłanych danych, 24 proc. przedsiębiorców zwraca uwagę na mniejszą wydajność pracowników, a dla 16 proc. taka formuła działalności rodzi problemy technologiczne. Te dane, w połączeniu z przekonaniem 95 proc. ankietowanych, że komunikacja osobista jest bardzo ważna dla rozwoju i oceny pracowników, wskazują, iż tryb zdalny nie zastąpi tradycyjnych metod. Tym bardziej że sami pracownicy, choć pozytywnie nastawieni do nowej formy wykonywania obowiązków, mówią o kluczowym minusie tego rozwiązania – braku współpracowników (za problem uważa to 43 proc. respondentów).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Rynek pracy
Kobiety w zarządach dużych spółek. Bliżej nam do krajów arabskich niż do Unii
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama