Reklama

Pracodawcy chcą nowego podejścia do migracji. Ilu cudzoziemców nam potrzeba?

Chcąc wyrównać ubytek aktywnych zawodowo Polaków, musielibyśmy sprowadzić kilka milionów cudzoziemców. Nie jest to realne – ocenia raport Pracodawców RP, który określa liczbę potrzebnych Polsce imigrantów i warunki ich skutecznej integracji.

Publikacja: 21.08.2024 12:17

Pracodawcy chcą nowego podejścia do migracji. Ilu cudzoziemców nam potrzeba?

Foto: Adobe Stock

Imigracja jest jednym z najważniejszych środków zaradczych na kryzys demograficzny i problemy na rynku pracy – podkreśla Kamil Sobolewski, główny ekonomista Pracodawców RP a także inicjator ogłoszonego w środę raportu „Imigracja: ratunek dla gospodarki i korzyści społeczne”.

Autorzy raportu (eksperci organizacji biznesowych i naukowcy, w tym dr Jarosław Janecki, przewodniczący Rady towarzystwa Ekonomistów Polskich) przypominają prognozy demograficzne GUS, według których w latach 2023-2060 liczba osób w wieku produkcyjnym w Polsce skurczy się o 5,5 – 7,1 mln. (W ubiegłym roku ich liczba zmalała o 184 tys. rocznie a w kolejnych latach, wraz ze schodzeniem z rynku pracy osób z powojennych wyżów będzie kurczyła się jeszcze szybciej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Rynek pracy
W krajach Unii ubywa wakatów. Czy umacnia się rynek pracodawcy?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rynek pracy
Firmy zaczynają odkrywać potencjał neuroróżnorodności
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama