Reklama

Pracodawcy chcą nowego podejścia do migracji. Ilu cudzoziemców nam potrzeba?

Chcąc wyrównać ubytek aktywnych zawodowo Polaków, musielibyśmy sprowadzić kilka milionów cudzoziemców. Nie jest to realne – ocenia raport Pracodawców RP, który określa liczbę potrzebnych Polsce imigrantów i warunki ich skutecznej integracji.

Publikacja: 21.08.2024 12:17

Pracodawcy chcą nowego podejścia do migracji. Ilu cudzoziemców nam potrzeba?

Foto: Adobe Stock

Imigracja jest jednym z najważniejszych środków zaradczych na kryzys demograficzny i problemy na rynku pracy – podkreśla Kamil Sobolewski, główny ekonomista Pracodawców RP a także inicjator ogłoszonego w środę raportu „Imigracja: ratunek dla gospodarki i korzyści społeczne”.

Autorzy raportu (eksperci organizacji biznesowych i naukowcy, w tym dr Jarosław Janecki, przewodniczący Rady towarzystwa Ekonomistów Polskich) przypominają prognozy demograficzne GUS, według których w latach 2023-2060 liczba osób w wieku produkcyjnym w Polsce skurczy się o 5,5 – 7,1 mln. (W ubiegłym roku ich liczba zmalała o 184 tys. rocznie a w kolejnych latach, wraz ze schodzeniem z rynku pracy osób z powojennych wyżów będzie kurczyła się jeszcze szybciej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama