Boty AI wygryzają tych pracowników. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania

Skuteczność systemów sztucznej inteligencji w biznesie nie pozostawia złudzeń: zatrudnieni w niektórych działach nie mają szans w starciu z AI. Dziwi więc entuzjazm pracowników.

Aktualizacja: 04.03.2024 08:41 Publikacja: 04.03.2024 03:00

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Foto: Adobe Stock

Klarna, szwedzki gigant z branży finansowej założony przez mającego polskie korzenie Sebastiana Siemiątkowskiego, na początku br. wdrożyła testowo asystenta AI. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Bot wspierany technologią OpenAI miał usprawnić obsługę klienta. Ale po miesiącu przejął dwie trzecie połączeń. Rozmowy z udziałem sztucznej inteligencji zamiast człowieka okazały się znacznie bardziej wydajne. Jak podaje Klarna, przeprowadzenie ogromu pracy, którą w tym okresie wykonał bot, wymagałoby zatrudnienia na infolinii 700 konsultantów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Rynek pracy
Dobra sytuacja na rynku pracy w USA może zniechęcić Fed do cięcia stóp
Rynek pracy
Prezes Manpower Group: na rynkach pracy w Europie panuje chłód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama