Reklama
Rozwiń
Reklama

Boty AI wygryzają tych pracowników. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania

Skuteczność systemów sztucznej inteligencji w biznesie nie pozostawia złudzeń: zatrudnieni w niektórych działach nie mają szans w starciu z AI. Dziwi więc entuzjazm pracowników.

Aktualizacja: 04.03.2024 08:41 Publikacja: 04.03.2024 03:00

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Foto: Adobe Stock

Klarna, szwedzki gigant z branży finansowej założony przez mającego polskie korzenie Sebastiana Siemiątkowskiego, na początku br. wdrożyła testowo asystenta AI. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Bot wspierany technologią OpenAI miał usprawnić obsługę klienta. Ale po miesiącu przejął dwie trzecie połączeń. Rozmowy z udziałem sztucznej inteligencji zamiast człowieka okazały się znacznie bardziej wydajne. Jak podaje Klarna, przeprowadzenie ogromu pracy, którą w tym okresie wykonał bot, wymagałoby zatrudnienia na infolinii 700 konsultantów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Rynek pracy w krajach Unii coraz chłodniejszy. Wynik najgorszy od 5 lat
Rynek pracy
Niezdrowa dieta przeszkadza Polakom w pracy
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama