Reklama

Boty AI wygryzają tych pracowników. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania

Skuteczność systemów sztucznej inteligencji w biznesie nie pozostawia złudzeń: zatrudnieni w niektórych działach nie mają szans w starciu z AI. Dziwi więc entuzjazm pracowników.

Aktualizacja: 04.03.2024 08:41 Publikacja: 04.03.2024 03:00

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Sztuczna inteligencja. Asystentka

Foto: Adobe Stock

Klarna, szwedzki gigant z branży finansowej założony przez mającego polskie korzenie Sebastiana Siemiątkowskiego, na początku br. wdrożyła testowo asystenta AI. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Bot wspierany technologią OpenAI miał usprawnić obsługę klienta. Ale po miesiącu przejął dwie trzecie połączeń. Rozmowy z udziałem sztucznej inteligencji zamiast człowieka okazały się znacznie bardziej wydajne. Jak podaje Klarna, przeprowadzenie ogromu pracy, którą w tym okresie wykonał bot, wymagałoby zatrudnienia na infolinii 700 konsultantów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Reklama
Reklama