Do 256,5 tys. zmalała liczba nowych ofert pracy opublikowanych w październiku na 50 największych portalach rekrutacyjnych. To o kilkaset mniej niż w bardzo słabym wrześniu br. i prawie o 17 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Grant Thornton i systemu rekrutacyjnego Element, które „Rzeczpospolita” przedstawia jako pierwsza.
Mniej ofert w internecie
Podobny spadek pokazuje też udostępniona „Rz” analiza agencji zatrudnienia Adecco Group, według której w ubiegłym miesiącu w polskim internecie (w tym na portalach społecznościowych) pojawiło się 258,2 tys. ogłoszeń o pracy. To prawie o 78 tys. mniej niż rok wcześniej i o ponad 4 tys.)mniej niż we wrześniu br.
Czytaj więcej
Końcówka roku to, obok wysokich kosztów życia, dla wielu osób ekstra wydatki, które są teraz głów...
Pozytywną zmianą jest za to lekka poprawa w branży IT, której słabe wyniki mocno przyczyniły się do wrześniowego spadku w ofertach zatrudnienia. Według danych Adecco Group w październiku kandydaci do pracy w IT mieli do wyboru 27,9 tys. ogłoszeń, o 4,4 tys. więcej niż we wrześniu (lecz nadal o połowę mniej niż rok wcześniej).
– Chociaż ofert pojawiło się w ostatnich tygodniach nieco więcej, to specjalistom z branży IT nie jest już tak łatwo znaleźć nowe zatrudnienie, jak jeszcze na początku roku. Szczególnie kandydatom z niewielkim doświadczeniem – zaznacza Katarzyna Zimińska z Adecco Group. Według niej kluczowa dla wielu pracodawców jest teraz efektywność i produktywność zespołów, a nie tworzenie nowych miejsc pracy, i ten trend raczej utrzyma się do końca roku.