Reklama

Polski freelancer pracuje w weekendy

Wysoka inflacja goni specjalistów do dodatkowej pracy. Większość wolnych strzelców dorabia zleceniami do pensji, co oznacza też pracę w soboty i niedziele.

Publikacja: 25.10.2023 13:04

Wysoka inflacja goni specjalistów do dodatkowej pracy

Wysoka inflacja goni specjalistów do dodatkowej pracy

Foto: Adobe Stock

Młodzi specjaliści i specjalistki po studiach i z kilkuletnim doświadczeniem w pracy na etacie, najczęściej bez dzieci i mieszkający w dużym mieście - to oni dominują w Polsce wśród zdalnie pracujących wolnych strzelców, czyli freelancerów. A jest ich coraz więcej.

W tym roku liczba osób zarabiających w Polsce jako niezależni wykonawcy zleceń zwiększyła się do 330 tys., o ponad 8 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem - ocenia najnowszy raport Useme, portalu do rozliczeń pracy freelancerów. Według badania, które latem objęło 1110 wolnych strzelców, tylko niespełna co czwarty z nich utrzymuje się z samego freelancingu. Większość (prawie 60 proc.) traktuje go jako dodatkowe źródło dochodów, co wpływa także na czas poświęcany na wykonywanie zleceń. Prawie połowie badanych zajmują one niespełna cztery godziny dziennie, choć z drugiej strony, dziewięciu na dziesięciu freelancerów pracuje także w weekendy (a co trzeci – często).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Rynek pracy
W krajach Unii ubywa wakatów. Czy umacnia się rynek pracodawcy?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rynek pracy
Firmy zaczynają odkrywać potencjał neuroróżnorodności
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama