Reklama

Ekstra bonus na pożegnanie pracownika

Większość pracodawców, którzy wspierają zwalnianych pracowników programami outplacementu, oferuje im także dodatkową odprawę.

Publikacja: 18.09.2023 03:00

Tylko co ósmy z pracowników objętych programem wsparcia przy zwolnieniu z pracy nie dostał dodatkowe

Tylko co ósmy z pracowników objętych programem wsparcia przy zwolnieniu z pracy nie dostał dodatkowej odprawy od pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Tylko co ósmy z pracowników objętych programem wsparcia przy zwolnieniu z pracy (outplacementu) nie dostał dodatkowej odprawy od pracodawcy, obok tej wynikającej z przepisów. Zdecydowana większość mogła liczyć na rozstaniowy bonus – wynika z tegorocznego badania firmy LHH Polska, które objęło ponad dwustu uczestników jej programów outplacementowych, w tym głównie specjalistów i menedżerów.

Ponad połowie z nich zaoferowano na pożegnanie odprawę w wysokości od jednego do sześciokrotności miesięcznego wynagrodzenia (najczęściej trzykrotność.) Zdarzały się jednak znacznie hojniejsze porozumienia o rozwiązaniu współpracy z dodatkową odprawą w wysokości ponadrocznych zarobków (10 proc. badanych). Jak wyjaśnia Rafał Talarek, dyrektor w LHH Polska, znaczna rozpiętość wyników jest efektem dużej elastyczności polskich pracodawców i możliwości powiązania oferty dodatkowych świadczeń ze spełnieniem innych wymagań. Według niego podpisanie porozumienia stron częściej jest nagradzane przez firmy dodatkowymi świadczeniami niż w przypadku klasycznych wypowiedzeń.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Reklama
Reklama