Reklama

Firmy muszą pilnie zadbać o reskilling pracowników

62 proc. średnich i dużych firm dostrzega korzyści z inwestycji w nowe kwalifikacje załogi, lecz realizuje je tylko 7 proc.

Publikacja: 31.01.2023 21:00

Firmy muszą pilnie zadbać o reskilling pracowników

Foto: Adobe Stock

– Trudno jest dzisiaj doradzić młodym ludziom wybór kariery zawodowej, która da im gwarancje pracy na przyszłość. Trzeba więc promować reskilling jako sposób na korygowanie planów zawodowych i jeden ze sposobów, by móc nadążać za rynkiem – podkreślała Barbara Socha, wiceminister rodziny i polityki społecznej, podczas wtorkowej prezentacji raportu „Reskilling. Wielki reset umiejętności”.

Raport, przygotowany przez e-szkołę programowania i kompetencji cyfrowych, Future Collars wspólnie z ICAN Institute, pod patronatem medialnym „Rzeczpospolitej”, zwraca uwagę na docenianą na razie przez niewiele firm w Polsce potrzebę reskillingu i upskillingu, czyli przekwalifikowania i podwyższania umiejętności pracowników. Autorzy raportu przypominają prognozy OECD, według których prawie połowa obecnych miejsc pracy ulegnie radykalnej transformacji lub zniknie w wyniku automatyzacji. Z kolei Światowe Forum Ekonomiczne przewiduje, że do 2025 r. połowa wszystkich pracowników będzie musiała zostać przekwalifikowana.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama