Reklama
Rozwiń
Reklama

Wysoka inflacja skłania Polaków do szukania lepszej pracy

Prawie czterech na dziesięciu pracujących Polaków aktywnie rozgląda się za nowym pracodawcą. Co piąty z nich – w nowej specjalizacji lub branży.

Publikacja: 20.10.2022 12:43

Wysoka inflacja skłania Polaków do szukania lepszej pracy

Foto: Adobe Stock

Chęć zdobycia wyższych zarobków to najczęściej wskazywany powód poszukiwania nowego zatrudnienia. Podaje go 57 proc. pracujących Polaków, którzy we wrześniowym sondażu portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl przyznali się do aktywnych poszukiwań nowego zajęcia.

Zdecydowane plany zmiany pracodawcy deklaruje 38 proc. z prawie 1,8 tysiąca uczestników badania, przy czym wśród najmłodszych pracowników tych chęci jest znacznie więcej. Wśród osób w wieku 18 -24 lat ponad połowa aktywnie szuka nowej pracy, a w grupie osób od 24 do 34 lat ten odsetek sięga 46 proc. I niemal tyle samo wynosi w kolejnym przedziale wiekowym, do 44 roku życia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama