Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota

Co szósty pracodawca twierdzi, że obecnie najtrudniej jest pozyskać kompetencje sprzedażowe i marketingowe, a prawie dwie piąte przedsiębiorstw liczy się z ich niedoborem w najbliższych dwóch latach.

Publikacja: 17.10.2022 03:00

Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota

Foto: Adobe Stock

Ponad 143 tys. ofert pracy dla specjalistów od sprzedaży zamieścili pracodawcy w I półroczu tego roku na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl. Do kandydatów do działów sprzedaży było skierowane prawie co czwarte opublikowane w tym czasie ogłoszenie. Minimalnie większy wybór propozycji mieli tylko specjaliści IT.

Na brak ofert nie mogą też narzekać kandydaci do pracy w marketingu; w ostatnią sobotę na Pracuj.pl czekało na nich ponad trzy tys. ofert, choć część z nich kierowano do osób łączących kompetencje sprzedażowe i marketingowe.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Zawód z misją, nie tylko z cyferkami. Kim naprawdę jest biegły rewident?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Rynek pracy
Zatrudnienie spada od sześciu kwartałów
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne