Reklama
Rozwiń

Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota

Co szósty pracodawca twierdzi, że obecnie najtrudniej jest pozyskać kompetencje sprzedażowe i marketingowe, a prawie dwie piąte przedsiębiorstw liczy się z ich niedoborem w najbliższych dwóch latach.

Publikacja: 17.10.2022 03:00

Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota

Foto: Adobe Stock

Ponad 143 tys. ofert pracy dla specjalistów od sprzedaży zamieścili pracodawcy w I półroczu tego roku na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl. Do kandydatów do działów sprzedaży było skierowane prawie co czwarte opublikowane w tym czasie ogłoszenie. Minimalnie większy wybór propozycji mieli tylko specjaliści IT.

Na brak ofert nie mogą też narzekać kandydaci do pracy w marketingu; w ostatnią sobotę na Pracuj.pl czekało na nich ponad trzy tys. ofert, choć część z nich kierowano do osób łączących kompetencje sprzedażowe i marketingowe.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rynek pracy
Krótszy tydzień pracy? Dopiero w przyszłym roku, ale wkrótce ruszą zapisy
Rynek pracy
Talibowie na saksach w Rosji. Kto jeszcze pracuje w rosyjskich fabrykach?
Rynek pracy
Zagadka rynku pracy. Bezrobocie spada, ale plany zwolnień grupowych rosną
Rynek pracy
Pracownicy poczekają na krótszy czas pracy. Pojawiły się przeszkody
Rynek pracy
Stopa bezrobocia w maju w dół, w urzędach pracy poniżej 800 tys. osób bez pracy