Zaangażowani bardziej lojalni

Wielopokoleniowe firmy to spore wyzwanie dla działów HR, które muszą dopasować sposoby motywacji do różnych potrzeb kilku generacji.

Aktualizacja: 01.11.2016 20:42 Publikacja: 01.11.2016 20:07

Foto: 123RF

– Nie ma jednego sposobu na motywowanie czy też uszczęśliwienie wszystkich. Jednym z wyzwań, przed którymi stoją pracodawcy, jest zróżnicowanie pracujących ze sobą ludzi. Obecnie firmy zatrudniają kilka pokoleń pracowników. Generacje X, Y, a nawet Z mają nie tylko różne wymagania, aspiracje, ale przede wszystkim potrzeby – przypomina Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Według sierpniowego sondażu firmy, który przeprowadził instytut Millward Brown na 362-osobowej grupie etatowych pracowników, wprawdzie wszyscy cenią dobrą atmosferę w firmie, równowagę między pracą a życiem prywatnym (work-life balance) oraz celowe i ciekawe zajęcie, ale kwestie pokoleniowe mają wpływ na wagę tych czynników. I tak np. atmosfera w pracy najbardziej motywuje pokolenie X i młodsze o dekadę pokolenie Y (69 proc. wskazań). W przypadku najmłodszej generacji Z (urodzeni w drugiej połowie lat 90.) znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Dla nich bardziej liczy się celowa i ciekawa praca oraz bycie docenianym i motywowanym przez przełożonych (72 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Milenialsi najczęściej myślą o zmianie pracy
Rynek pracy
Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca, ale nie zawsze go znajdują
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama