W Polsce czterodniowy tydzień pracy to na razie idea, a nie rzeczywistość, jednak zdobywa coraz większą popularność. W ostatnich badaniach firmy rekrutacyjnej HRK najbardziej pożądanym benefitem płacowym okazał się... skrócony tydzień pracy, oczywiście przy zachowaniu takiego samego wynagrodzenia. Wskazało na to aż 73 proc. badanych, deklasując home office, czy elastyczne godziny przychodzenia do biura.
Trzydniowy weekend
– Pracownicy przyzwyczaili się już do różnych udogodnień ze strony pracodawców i nie robią one już na nich większego wrażenia. Czterodniowy tydzień pracy jest jednak z ich punktu widzenia benefitem wszech czasów – komentuje Aneta Czernek, menedżer w HRK Financial Markets.
Według niej trudno się tym opiniom dziwić, biorąc np. pod uwagę perspektywę trzydniowego weekendu. Takie podejście może dotyczyć przede wszystkim młodego pokolenia. Na jego przykładzie najlepiej widać, że mijają już czasy, kiedy praca była centralnym i najważniejszym elementem życia. Dzisiaj młody człowiek często chce się realizować poza życiem zawodowym, chce podróżować, uczyć się, uprawiać hobby. A na to potrzeba czasu.
Czytaj więcej
Pracownicy znanej hiszpańskiej marki odzieżowej Desigual zdecydowali w głosowaniu, że wolą mniej pracować nawet kosztem niższej pensji. Za czterodniowym tygodniem pracy byli niemal wszyscy głosujący.