Reklama
Rozwiń
Reklama

UE podzielona co do glifosatu. Bez decyzji w sprawie środka chwastobójczego

Kraje UE nie uzgodniły znów stanowiska ws. propozycji KE o przedłużeniu o 10 lat używania w Unii środka chwastobójczego Roundup na bazie glifosatu, który zdaniem WHO jest rakotwórczy. Obecne zezwolenie wygasa w połowie grudnia.

Publikacja: 14.10.2023 11:03

UE podzielona co do glifosatu. Bez decyzji w sprawie środka chwastobójczego

Foto: shutterstock

Decyzję o zablokowaniu albo o dopuszczeniu nadal do użytku tego preparatu uważanego przez rolników za skuteczny w ochronie przed plagami niszczącymi uprawy, ale zabójczego dla pszczół i innych owadów zapylających musi podjąć większość 15 krajów reprezentujących 65 proc. mieszkańców Unii Europejskiej. Przedstawiciele krajów UE podejmą kolejną próbę uzgodnienia decyzji w połowie listopada, a jeśli wtedy też im się nie uda, to zadecyduje sama Komisja Europejska. Musi to nastąpić do 14 grudnia, bo następnego dnia zezwolenie to wygasa — informują AFP i Reuter.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rolnictwo
Roboty w oborach. Wieś wchodzi w XXI wiek
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rolnictwo
Komisja Europejska grozi Polsce procedurą za blokadę ukraińskiego zboża
Rolnictwo
Producenci tytoniu zablokują Warszawę. Protestują przeciwko likwidacji dopłat
Rolnictwo
Epidemia ptasiej grypy gwałtownie rozprzestrzenia się w Niemczech
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Rolnictwo
Jest nowa umowa handlowa z Ukrainą. Co z polskim embargiem?
Reklama
Reklama