Prezes LPP Marek Piechocki: Budujemy firmę na pokolenia

Już wiele lat temu zdałem sobie sprawę, że kluczem do sukcesu firmy jest nie tylko to, jak dynamicznie się rozwija, ale także jakie wartości reprezentuje –...

Witold Orłowski: Czarne scenariusze są możliwe

Najczarniejszy scenariusz to wybuch poważnego kryzysu finansowego w Chinach i w ślad za tym recesja gospodarcza w tym kraju - mówi Witold Orłowski, główny...

Piotr Skwirowski: Szpagat wyborczy Andrzeja Dudy

Wydaje się, że prezydent jest w trudnej sytuacji. Nie sprzyjają mu napięty budżet państwa i drożyzna w sklepach.

Walka o konkurencję trwa bez końca

Centralizacja i renacjonalizacja gospodarki po 2015 r. prowadzi do monopolizacji – mówi Anna Fornalczyk, pierwsza prezes i twórczyni Urzędu Antymonopoloweg...

Adam Roguski: Dom z ogródkiem i ukrytymi kosztami

Mieszkania w blokach kosztują już małą fortunę. Skok ich cen zaczął napędzać zainteresowanie domami. Na masową migrację na przedmieścia nie należy się jedn...

Kiedy podatek od długości włosów?

Co by było, gdyby w trakcie olimpijskiego biegu na 800 metrów spiker nagle poinformował, że konkurencja zmienia się... w maraton? I to dlatego, że telewizj...

Michał Niewiadomski: PiS tylko potrafi rozdawać pieniądze

W obliczu górniczych protestów w czasie kolejnej kampanii wyborczej rząd PiS pokazał, że nie jest w stanie twardo negocjować ze związkami górniczymi, dbać...

Adam Glapiński: Musimy zachować zrównoważony wzrost, mimo spowolnienia za granicą i przejściowego wzrostu inflacji

Mimo wyraźnego spowolnienia wzrostu gospodarki światowej, Polska pozostaje jednym z najszybciej rozwijających się krajów. Naszą odporność zawdzięczamy nie...

UOKiK kontra deweloperzy

To, w jaki sposób wypracowuje się zmiany prawa dla rynku deweloperskiego, powoli staje się materiałem na książkę o całkiem wartkiej akcji.

Przemysław Gdański: Banki popełniały błędy

Przez duże regulacje sektor stał się mniej przedsiębiorczy – mówi Przemysław Gdański, prezes BNP Paribas Bank Polska.

Reklama
Reklama

Bogusław Chrabota: Piękny miraż technosuwerenności

Jak wspierać europejskie firmy technologiczne i gwarantować im równe warunki rozwoju ze światowymi gigantami? Bez podatku cyfrowego i podporządkowania giga...

Andrzej Krakowiak: Lekcja z likwidacji jednego banku

Bankowe depozyty samorządów można objąć gwarancjami podobnymi do tych, z których korzystają firmy. Żadne regulacje nie zastąpią jednak zdrowego rozsądku.

Robert Gwiazdowski: Ile i dlaczego tak mało

Najbogatszy człowiek na świecie Jeff Bezos, największy akcjonariusz Amazona, kupił najdroższy dom na świecie za 165 mln dol.

Grzegorz W. Kołodko: Nowy nacjonalizm – bękart neoliberalizmu

Nie da się zbyt długo ukrywać ksenofobii i szowinizmu za fasadą patriotyzmu, także ekonomicznego. To jałowa próba leczenia jednej choroby inną – twierdzi e...

Witold M. Orłowski: Podatni na zarażenie

Chińcyki trzymają się mocno? – pytał 120 lat temu Czepiec Dziennikarza. I to samo pytanie powinniśmy dzisiaj zadawać wszyscy, bo wszystkich nas to obchodzi...

Mirosław Pawełko: Jak efektywnie wydawać pieniądze na zdrowie

Nigdy nie będziemy w stanie w pełni zaspokoić zapotrzebowania Polaków na leki. I choć warto szukać dodatkowych źródeł finansowania, to więcej uwagi powinni...

Prof. Alojzy Nowak: Ryzyko informacyjne nie mniej groźne niż koronawirus

Wpływ niepełnych czy niesprawdzonych informacji na powstawanie chwilowych i często gwałtownych zawirowań będzie coraz większy – mówi prof. Alojzy Nowak, dz...

Wojciech Warski: Wsteczna doktryna resortu aktywów państwowych

Powołanie Ministerstwa Aktywów Państwowych to oczywiste przyznanie się rządzących do fiaska dotychczasowych polityk zarządzania majątkiem państwowym.

Bank Pocztowy znajdzie swoje miejsce na rynku bankowym

Mimo konkurencji ze strony największych kredytodawców i sporych obciążeń sektora mniejszy gracz, taki jak Bank Pocztowy, może sobie dobrze poradzić – mówi...

Nowy paradygmat ładu korporacyjnego

Druga dekada XXI wieku przynosi istotną zmianę w sposobie definiowania ładu korporacyjnego spółek – pisze prezes mBanku.

Reklama
Reklama