Lepszy wynik od nowego magazynu wydawanego przez Presspublikę, właściciela "Rzeczpospolitej","Parkietu" i "Życia Warszawy", miały w marcu tylko posiłkujący się przedrukami z innych tytułów "Tygodnik Angora" i - o włos - "Gość Niedzielny" - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, pokazujących rozpowszechnianie e-wydań i wydań papierowych.
Już w pierwszym miesiącu ukazywania się, czyli w lutym, w sprzedażowym rankingu najchętniej kupowanych tygodników opiniotwórczych tytuł zajął miejsce w pierwszej piątce - czytamy w "Rz". - W marcu średnia sprzedaż "UważamRze" wynosiła 140,7 tys. egz. Więcej sprzedawały w tym czasie tylko "Tygodnik Angora": 357,2 tys. egz., czyli o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej oraz "Gość Niedzielny", którego sprzedaż jednak rok do roku obniżyła się o 4 proc. do niecałych 142 tys. egz. Poza pierwszą trójką znalazły się "Polityka" z wynikiem 133,2 tys. egz., o 0,7 proc. mniej niż rok wcześniej, "Newsweek Polska" z wynikiem 115,5 tys. zł (wzrost rok do roku o 5,1 proc.) oraz "Wprost": 112,4 tys. egz., wzrost o 46,2 proc.
Kolejne były "Gazeta Polska", której sprzedaż wzrosła z 26,2 tys. egz. w marcu 2010 r. do 70 tys. egz. w marcu w marcu 2011 roku, "Przekrój" z wynikiem 41,6 tys. (spadek o 13 proc.), "Tygodnik Powszechny": 22 tys. egz. (spadek o 15,5 proc.), "Przegląd": 21,6 tys. (spadek rok do roku o 3,6 proc.) oraz zamieszczające przedruki z prasy zagranicznej "Forum", którego marcowy wynik to 16,2 tys. egz. (o 9,1 proc. mniej niż rok temu). Łączna średnia sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii (bez "Uważam Rze") wzrosła w marcu rok do roku o 10 proc. 1,03 mln egz.?