Reklama

Niespodziewany efekt pandemii: nadmiar ziaren kawy

Międzynarodowa Organizacja Kawy (ICO) uważa, że w sezonie 2019/20 powstanie nadwyżka tego surowca z powodu ograniczeń w przemieszczaniu się w związku z pandemią

Aktualizacja: 07.05.2020 06:15 Publikacja: 06.05.2020 15:27

Niespodziewany efekt pandemii: nadmiar ziaren kawy

Foto: Bloomberg

„Wiele krajów zawiesiło zachowania nie mające zasadniczego znaczenia, co wpłynęło ujemnie na spożycie kawy poza domem. Ponadto utrata pracy może zmniejszyć popyt zwłaszcza wśród konsumentów, którzy mogą bez niej funkcjonować" — stwierdza jej raport opublikowany w Londynie.

Prognozy dla bieżącej kampanii (październik 2019-marzec 2020) nie zmieniły się, bo większość zbiorów zakończono przed pojawieniem się pandemii, ICO uprzedziła jedynie, że następna kampania może być gorsza z tego powodu. ICO szacuje, że zbiory kawy zwiększą się w 2019/20 o 1,8 proc. do 168,01 mln worków po 60 kg, a jej spożycie wyniesie 166,06 mln worków, o 0,5 proc. więcej od poprzedniej kampanii, gdy wyniosło 165,27 mln worków. W wyniku tego spodziewana produkcja będzie większa od konsumpcji o 1,95 mln worków — podała organizacja z Londynu. Wcześniej przewidywała niedobór 474 tys. ton.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama