Reklama
Rozwiń

Koronawirus zaszkodził słodyczom

Wybuch pandemii i lockdown przełożyły się na mniejszą sprzedaż słodyczy, zwłaszcza impulsowych. Luzowanie obostrzeń przywróciło popyt na czekoladki. Teraz branża obawia się drugiej fali epidemii jesienią. Lepiej ma być za rok.

Aktualizacja: 24.08.2020 06:17 Publikacja: 23.08.2020 21:00

Koronawirus zaszkodził słodyczom

Foto: Adobe Stock

Pandemia mocno odbiła się w wynikach jedynej giełdowej spółki produkującej słodycze – Wawel zaraportował spadek zysku netto o 30 proc. W wynikach spółki „przegląda się" jednak cała branża, której sprzedaż ucierpiała na zamkniętych sklepach i strachu klientów, rezygnujących ze słodyczy podczas szybkich zakupów. Wraz z rekordami nowych zachorowań, rosną też obawy przed zamknięciem zakładu przez chorobę pracownika. Dalsza przyszłość ma być jednak słodsza.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni