Ambra liczy na większą sprzedaż Cydru Lubelskiego

Pierwszy kwartał 2014/2015 był udany dla jabłkowego alkoholu Ambry. Firma liczy na jego większą sprzedaż także w pozostałych kwartałach.

Publikacja: 14.11.2014 16:53

Ambra liczy na większą sprzedaż Cydru Lubelskiego

Foto: Materiały prasowe

Podsumowując ubiegły rok obrotowy, który zakończył się 30 czerwca 2014 r. zarząd grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, zapowiedział, że w bieżącym roku planuje 2-3 krotne zwiększyć sprzedaży Cydru Lubelskiego. Prognozy te mogą okazać się jednak zbyt konserwatywne.

W piątek podczas czatu zorganizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Robert Ogór, prezes Ambry i członek jej zarządu Piotr Kaźmierczak przyznali, że liczą na większą dynamikę sprzedaży cydru w roku w 2014/2015.

Powód? W jego I kwartale (trwał od 1 lipca do 30 września 2014 r.) przychody ze sprzedaży Cydru Lubelskiego sięgnęły 10 mln zł. Tyle samo wyniosła jego sprzedaż w całym poprzednim roku obrotowym. Cydr pojawił się na rynku w połowie 2013 r.

Dywidenda nie jest zagrożona

Zwiększone o 2,4 mln zł koszty marketingu i dystrybucji związane z inwestycjami w rozwój Cydru Lubelskiego obniżyły zysk brutto ze sprzedaży grupy: pierwszym kwartale roku 2014/2015 spadł o 0,6 proc. Niższy o 28,1 proc. niż przed rokiem był wówczas także zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki.

Niższy wynik netto w I kwartale nie powinien odbić się na dywidendzie. - Planujemy nadal zwiększać kwoty do wypłaty dla akcjonariuszy – zapewniają Robert Ogór i Piotr Kaźmierczak.

Zarząd Ambry spodziewa się, iż Cydr Lubelski przekroczy próg rentowności w roku 2015/2016. Jeszcze w sierpniu 2014 roku w rozmowie z „Parkietem" prezes Ogór nie wykluczał, że stanie się to rok później.

Cydr Lubelski jest dziś liderem rynku lekkich alkoholi z jabłek, które zaczęły pojawiać się na masowym rynku w 2013 r. Ambra nie zamierza oddać pola konkurencji. - Chcemy utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku cydru, który w perspektywie pięciu lat może osiągnąć poziom 30 do 50 mln litrów – zapowiada zarząd. Być może Cydr Lubelski trafi do dyskontów. – Nie wykluczamy takiej okresowej aktywacji w roku 2015 – poinformował zarząd Ambry.

Inwestycje tak, przejęcia nie

Ambra liczy na dobre wyniki w IV kwartale roku kalendarzowego, który jest zawsze najlepszym okresem sprzedażowym w branży winiarskiej. Jej poziom jest wówczas ponad dwa razy większy niż średnio w pozostałych kwartałach.

Lider polskiego rynku wina nie planuje akwizycji. Nie zamierza także w najbliższym czasie otwierać specjalistycznych sklepów Centrum Wina. Ma ich dziś 25, a w bieżącym roku uruchomił lokal w Lublinie w centrum handlowym Felicity.

- Istniejące sklepy zlokalizowane są w najlepszych centrach handlowych i najatrakcyjniejszych miejscach i nadal mają potencjał wzrostu sprzedaży. Nasze sklepy mają powierzchnię od 30 do 80 metrów kwadratowych – wyjaśnia zarząd Ambry. W bieżącym roku obrotowym Ambra planuje inwestycje na poziomie 13-15 mln zł. Dotyczą głównie utrzymania i rozwoju mocy produkcyjnych w winiarni w Biłgoraju.

Podsumowując ubiegły rok obrotowy, który zakończył się 30 czerwca 2014 r. zarząd grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, zapowiedział, że w bieżącym roku planuje 2-3 krotne zwiększyć sprzedaży Cydru Lubelskiego. Prognozy te mogą okazać się jednak zbyt konserwatywne.

W piątek podczas czatu zorganizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Robert Ogór, prezes Ambry i członek jej zarządu Piotr Kaźmierczak przyznali, że liczą na większą dynamikę sprzedaży cydru w roku w 2014/2015.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku