Podsumowując ubiegły rok obrotowy, który zakończył się 30 czerwca 2014 r. zarząd grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina, zapowiedział, że w bieżącym roku planuje 2-3 krotne zwiększyć sprzedaży Cydru Lubelskiego. Prognozy te mogą okazać się jednak zbyt konserwatywne.
W piątek podczas czatu zorganizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Robert Ogór, prezes Ambry i członek jej zarządu Piotr Kaźmierczak przyznali, że liczą na większą dynamikę sprzedaży cydru w roku w 2014/2015.
Powód? W jego I kwartale (trwał od 1 lipca do 30 września 2014 r.) przychody ze sprzedaży Cydru Lubelskiego sięgnęły 10 mln zł. Tyle samo wyniosła jego sprzedaż w całym poprzednim roku obrotowym. Cydr pojawił się na rynku w połowie 2013 r.
Dywidenda nie jest zagrożona
Zwiększone o 2,4 mln zł koszty marketingu i dystrybucji związane z inwestycjami w rozwój Cydru Lubelskiego obniżyły zysk brutto ze sprzedaży grupy: pierwszym kwartale roku 2014/2015 spadł o 0,6 proc. Niższy o 28,1 proc. niż przed rokiem był wówczas także zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki.
Niższy wynik netto w I kwartale nie powinien odbić się na dywidendzie. - Planujemy nadal zwiększać kwoty do wypłaty dla akcjonariuszy – zapewniają Robert Ogór i Piotr Kaźmierczak.