Alkotubki zmienią przepisy. Dziś nie ma się do czego przyczepić?

Po 223 kontrolach sklepów, inspektorzy nie znaleźli ani jednej alkotubki. Dlatego JIHARS nie ma za co ukarać producenta. Za falą powszechnego oburzenia idą zapowiedzi zmiany przepisów, bo dziś, oprócz etyki, trudno zarzucać łamanie przepisów.

Publikacja: 02.10.2024 16:40

Alkotubki zmienią przepisy. Dziś nie ma się do czego przyczepić?

Foto: Adobe Stock

Inspektorzy skontrolowali 223 sklepy i nie znaleźli już alkotubek. To dobra informacja dla producenta, firmy OLV, ponieważ… tym samym, nie mają go za co ukarać, przyznał na specjalnie zwołanej konferencji Przemysław Rzodkiewicz, Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

- W przypadku JIHARS podstawą jest stwierdzenie produktu w handlu, ekspozycja w sklepie. Tej sytuacji nie mamy – mówił Rzodkiewicz. A że produktu nie znaleźli, producentowi kolorowych alkotubek przypominających tubki owocowe dla dzieci, przynajmniej ze strony tej inspekcji, nic nie grozi. - Przeprowadziliśmy kontrole w 223 punktach handlowych, ten produkt nie jest już dostępny, został wycofany albo przez dystrybutora, albo producenta. To dobra decyzja, bo mamy do czynienia z agresywnym marketingiem, który czasem wymyśla złe produkty – mówił Rzodkiewicz. – Tematu nie odpuszczamy, będziemy trzymali rękę na pulsie – dodał.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego