Reklama

Alkotubki zmienią przepisy. Dziś nie ma się do czego przyczepić?

Po 223 kontrolach sklepów, inspektorzy nie znaleźli ani jednej alkotubki. Dlatego JIHARS nie ma za co ukarać producenta. Za falą powszechnego oburzenia idą zapowiedzi zmiany przepisów, bo dziś, oprócz etyki, trudno zarzucać łamanie przepisów.

Publikacja: 02.10.2024 16:40

Alkotubki zmienią przepisy. Dziś nie ma się do czego przyczepić?

Foto: Adobe Stock

Inspektorzy skontrolowali 223 sklepy i nie znaleźli już alkotubek. To dobra informacja dla producenta, firmy OLV, ponieważ… tym samym, nie mają go za co ukarać, przyznał na specjalnie zwołanej konferencji Przemysław Rzodkiewicz, Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

- W przypadku JIHARS podstawą jest stwierdzenie produktu w handlu, ekspozycja w sklepie. Tej sytuacji nie mamy – mówił Rzodkiewicz. A że produktu nie znaleźli, producentowi kolorowych alkotubek przypominających tubki owocowe dla dzieci, przynajmniej ze strony tej inspekcji, nic nie grozi. - Przeprowadziliśmy kontrole w 223 punktach handlowych, ten produkt nie jest już dostępny, został wycofany albo przez dystrybutora, albo producenta. To dobra decyzja, bo mamy do czynienia z agresywnym marketingiem, który czasem wymyśla złe produkty – mówił Rzodkiewicz. – Tematu nie odpuszczamy, będziemy trzymali rękę na pulsie – dodał.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama