Reklama
Rozwiń
Reklama

Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych

Producent znanych w Polsce wafli ryżowych zmienia właściciela. Rodzima firma Oshee sprzedała 100 proc. udziałów w spółce Sonko włoskiemu koncernowi spożywczemu Euricom – poinformował portal Wiadomości Handlowe.

Publikacja: 21.08.2024 11:30

Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych

Foto: Adobe Stock

Polska firma Sonko, znana z produkcji wafli ryżowych, chipsów kukurydzianych czy sucharków, przechodzi w nowe ręce. Dotychczas należała do rodzimej spółki Oshee, kojarzonej przede wszystkim z napojami izotonicznymi sygnowanymi tą marką. Teraz będzie miała włoskiego właściciela.

Oshee sprzedaje producenta wafli ryżowych Sonko. Nabywcą jest włoski koncern

Jak dowiedział się portal Wiadomości Handlowe, włoski holding Euricom, specjalizujący się w produkcji i przetwórstwie ryżu, podpisał z Oshee umowę nabycia 100 proc. udziałów w spółce Sonko. Nie podano wartości transakcji.

Czytaj więcej

Popularny polski sklep ogłasza upadłość po 27 latach działalności

Włoski gigant spożywczy stanie się tym samym jednym z najważniejszych graczy w europejskiej branży zdrowotnych przekąsek. Euricom ogłosił, że zamierza zainwestować zarówno w rozwój zakładów produkcyjnych, jak i samej marki Sonko. W planach ma poszerzenie na rynku ofertę zdrowych przegryzek.

– Przejęcie pomoże nam osiągnąć w krótkim okresie skonsolidowany obrót w wysokości ok. 1 mld euro – zapowiedział Bruno Sempio, prezes Euricom, cytowany przez portal.

Reklama
Reklama

Założona w 2008 roku firma Oshee poinformowała, że po sprzedaży producenta wafli skoncentruje się na swojej podstawowej działalności, a więc rozwoju na rynku napojów. Planuje w najbliższych latach między innymi przejęcia Europie Zachodniej. Oshee jest też właścicielem znanej w Polsce wody mineralnej Kinga Pienińska.

Wrocławska firma Sonko ma znacznie dłuższą historię, ponieważ działa w Polsce od 1989 roku. Obecnie zatrudnia około 300 pracowników w dwóch zakładach produkcyjnych, posiada też ogólnokrajowy zespół ds. sprzedaży i dystrybucji. Jej celem jest dostarczanie zdrowej żywności i promowanie dobrych nawyków żywieniowych. Marka oferuje wiele odmian ryżu, wafle ryżowe, pieczywo chrupkie, chipsy kukurydziane czy z ciecierzycy.

Przemysł spożywczy
Eksport żywności z UE bije rekordy. Powodem głównie wzrost cen
Przemysł spożywczy
Wigilia znów droższa. Mniej karpia, więcej dań gotowych. Plus wizyta na jarmarku
Przemysł spożywczy
Jim Beam zamyka główną destylarnię. Amerykański bourbon w tarapatach
Przemysł spożywczy
Stock Spirits Group ma nowego szefa. Kto pokieruje znanym producentem alkoholi?
Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama