Reklama

Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych

Producent znanych w Polsce wafli ryżowych zmienia właściciela. Rodzima firma Oshee sprzedała 100 proc. udziałów w spółce Sonko włoskiemu koncernowi spożywczemu Euricom – poinformował portal Wiadomości Handlowe.

Publikacja: 21.08.2024 11:30

Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych

Foto: Adobe Stock

Polska firma Sonko, znana z produkcji wafli ryżowych, chipsów kukurydzianych czy sucharków, przechodzi w nowe ręce. Dotychczas należała do rodzimej spółki Oshee, kojarzonej przede wszystkim z napojami izotonicznymi sygnowanymi tą marką. Teraz będzie miała włoskiego właściciela.

Oshee sprzedaje producenta wafli ryżowych Sonko. Nabywcą jest włoski koncern

Jak dowiedział się portal Wiadomości Handlowe, włoski holding Euricom, specjalizujący się w produkcji i przetwórstwie ryżu, podpisał z Oshee umowę nabycia 100 proc. udziałów w spółce Sonko. Nie podano wartości transakcji.

Czytaj więcej

Popularny polski sklep ogłasza upadłość po 27 latach działalności

Włoski gigant spożywczy stanie się tym samym jednym z najważniejszych graczy w europejskiej branży zdrowotnych przekąsek. Euricom ogłosił, że zamierza zainwestować zarówno w rozwój zakładów produkcyjnych, jak i samej marki Sonko. W planach ma poszerzenie na rynku ofertę zdrowych przegryzek.

– Przejęcie pomoże nam osiągnąć w krótkim okresie skonsolidowany obrót w wysokości ok. 1 mld euro – zapowiedział Bruno Sempio, prezes Euricom, cytowany przez portal.

Reklama
Reklama

Założona w 2008 roku firma Oshee poinformowała, że po sprzedaży producenta wafli skoncentruje się na swojej podstawowej działalności, a więc rozwoju na rynku napojów. Planuje w najbliższych latach między innymi przejęcia Europie Zachodniej. Oshee jest też właścicielem znanej w Polsce wody mineralnej Kinga Pienińska.

Wrocławska firma Sonko ma znacznie dłuższą historię, ponieważ działa w Polsce od 1989 roku. Obecnie zatrudnia około 300 pracowników w dwóch zakładach produkcyjnych, posiada też ogólnokrajowy zespół ds. sprzedaży i dystrybucji. Jej celem jest dostarczanie zdrowej żywności i promowanie dobrych nawyków żywieniowych. Marka oferuje wiele odmian ryżu, wafle ryżowe, pieczywo chrupkie, chipsy kukurydziane czy z ciecierzycy.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama