Zarówno import, jak eksport kawy z Polski w 2023 r. zwiększyły się o 1 proc. Spożycie wewnętrzne kawy rośnie, to już rocznie 3,3 kg rocznie na osobę. Niemniej polscy producenci zdecydowanie szukają także nowych rynków. Z wyeksportowanych ponad 71 tys. ton kawy zdecydowana większość to kawa palona.
Rośnie eksport kawy z Polski
To efekt choćby działalności na naszym rynku międzynarodowych koncernów jak Tchibo. Firma wyjaśnia „Rzeczpospolitej”, że jej produkty powstają dziś w trzech palarniach kawy. – Dwie z nich znajdują się w Niemczech: w Hamburgu i Berlinie, trzecia zlokalizowana jest w Polsce w Markach koło Warszawy, tam też znajduje się siedziba firmy produkcyjnej Tchibo Manufacturing Poland, największego producenta kawy w Polsce – wyjaśnia biuro prasowe firmy.
Czytaj więcej
Paczkę DecoMorreno można dziś włożyć do sejfu, ponieważ tak zyskuje na wartości, że można ją trak...
– Fabryka w Polsce działa od stycznia 1994 r. i należy do najnowocześniejszych tego typu zakładów w Europie. Na 12 liniach produkcyjnych powstają produkty kaw palonych, rozpuszczalnych oraz tzw. kaw porcjowanych, które trafiają do wszystkich krajów Europy, w których Tchibo prowadzi swoją działalność. – Wizytówką fabryki są produkty takie jak kapsułki, pady czy produkty kaw rozpuszczalnych, które produkowane są tylko w Markach – dodaje.