Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie popularność polskich win, ale i nalewki trzymają się mocno

Wśród konsumentów rośnie popularność win z polskich owoców. Jednak mocniejsze trunki wciąż wygrywają walkę o podniebienie polskich smakoszy.

Publikacja: 29.09.2023 17:37

Wśród konsumentów rośnie popularność win z polskich owoców

Wśród konsumentów rośnie popularność win z polskich owoców

Foto: Adobe Stock

Sprawdzono, jakie napoje alkoholowe z polskich owoców są preferowane przez konsumentów w naszym kraju. Z badania, które przeprowadził Kantar Polska, wynika, że rośnie popularność wina z polskich zbiorów – 49 proc. badanych miało okazję spróbować polskiego wina. Jednak najbardziej popularnym rodzajem trunku sporządzanego z użyciem polskich owoców są tradycyjne w naszym kraju nalewki. Nalewek próbowało 70 proc. badanych.

Wśród nalewek największą popularnością cieszą się te z malin, pigwowca, aronii i porzeczki. Z polskich win obecnie najpopularniejsze są wina z winogron. Rosnąca popularność polskich win gronowych, to efekt rosnącej liczby polskich winnic, które produkują wina coraz wyższej jakości, a przy okazji odtwarzają średniowieczne tradycje winiarskie z czasów tzw. średniowiecznego optimum klimatycznego.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama