Rośnie popularność polskich win, ale i nalewki trzymają się mocno

Wśród konsumentów rośnie popularność win z polskich owoców. Jednak mocniejsze trunki wciąż wygrywają walkę o podniebienie polskich smakoszy.

Publikacja: 29.09.2023 17:37

Wśród konsumentów rośnie popularność win z polskich owoców

Wśród konsumentów rośnie popularność win z polskich owoców

Foto: Adobe Stock

Sprawdzono, jakie napoje alkoholowe z polskich owoców są preferowane przez konsumentów w naszym kraju. Z badania, które przeprowadził Kantar Polska, wynika, że rośnie popularność wina z polskich zbiorów – 49 proc. badanych miało okazję spróbować polskiego wina. Jednak najbardziej popularnym rodzajem trunku sporządzanego z użyciem polskich owoców są tradycyjne w naszym kraju nalewki. Nalewek próbowało 70 proc. badanych.

Wśród nalewek największą popularnością cieszą się te z malin, pigwowca, aronii i porzeczki. Z polskich win obecnie najpopularniejsze są wina z winogron. Rosnąca popularność polskich win gronowych, to efekt rosnącej liczby polskich winnic, które produkują wina coraz wyższej jakości, a przy okazji odtwarzają średniowieczne tradycje winiarskie z czasów tzw. średniowiecznego optimum klimatycznego.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina
Przemysł spożywczy
Największy na świecie dostawca produktów rolno-spożywczych zwolni 8 tys. osób
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Przemysł spożywczy
Masło znów po 10 zł? To realny scenariusz
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska